Se enkelt indlæg
Gammel 28-02-2010, 23:48   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Jeg vil gerne have at vide hvor reglerne at den første opfølgning skal være mundtlig mellem mig, arbejdsgiver og kommune kan ses/læses da Gladsaxe netop har tilsendt mig standardskrivelse til opfølgning af det 1ste 1/2 års forløb i mit nye fleksjob.
Standardskrivelsen er i sidste uge returneret med mine og arbejdsgivers kommentarer.
Der stod intet i skrivelsen om at personligt møde mellem alle 3 parter var en betingelse ved første opfølgning.
Ved ikke hvor Susanne2414 har det fra, at det skal være mundtligt den 1. gang. Hvis hun ser denne, må Susanne 2414 gerne henvise til loven. Selv tror jeg det var mundtligt i mit tilfælde det 1. gang, men siden da har det bare været pr. brev. Det er forskelligt fra kommune til kommune, hvordan de følger op. Om det er pr. brev, tlf. eller et møde.

Som jeg tidligere har svaret i denne tråd, så er det 1. gang 6. måned og fremover 12. måned. Det med at have fagforeningen med i det her, er kun inden ansættelsen. Her er det kommunens ansvar at sørge for, at finde den rigtige mindsteløn. Nogle har valgt at tage en fra fagforeningen med til en samtale inden ansættelsen. Det kan være en fordel.
I linket henvises til, at når der er udbetalt tilskud, så skal der ske en opfølgning:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K5

§ 10. Kommunen skal løbende følge sager efter denne lov for at sikre sig, at betingelserne for at give hjælp fortsat er opfyldt. Samtidig skal kommunen være opmærksom på, om der er grundlag for at yde andre former for hjælp.

Stk. 3. Der gælder særlige regler om opfølgning i følgende tilfælde:

2) I sager efter kapitel 7 skal kommunen foretage opfølgning senest 6 måneder efter, at tilskud eller ledighedsydelse er udbetalt første gang. Herefter skal opfølgningen ske senest 12 måneder efter, at sagen sidst har været vurderet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat