Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 08-03-2014, 00:31   #1458
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har lige købt en Provari...alm...ikke mini..og du vil sikkert ikke fortryde det hvis du købe sådan en...

Tillykke med den , du skriver måske en lille review af den, når du har haft den lidt længere?

Citat:
Den er lidt svær at forklare...den skal opleves...
Ja, det har jeg endnu til gode, at opleve den altså...
Citat:
Men man kan tydeligt mærke at der er et andet chipsæt i den...som afgiver en konstant strøm lige fra start og helt indtil den selv lukker ned...

Der er virkelig ikke forskel på det første sug og på det sidste...
Det kunne jeg sagtens forestille mig, må være lækkert

Citat:
Jeg var lidt bekymret fordi jeg har hørt en del dårligt om en knaps menuen hvilket6 jeg ikke har prøvet før da alle mine mods har flerknaps system...men det er virkelig ikke noget problem...
Det et knapssystem er jeg ret sikker på ville drive mig, om ikke tilbage til smøgerne, så til vanvid... men forhåbentligt opvejer den stabile damp det

Citat:
Den måler også alt virkeligt nøjagtigt...også set ud fra hvordan mine andre mods måler ohm feks...
Ja, det er fordi den måler Ohm under belastning, du kan høre at mizeren får strøm når du måler Ohm (det gælder vist nok også når du måler batteri spænding) det er nemlig den eneste rigtige måde at gøre det på...

Citat:
Nu har jeg købt en alm størrelse og med en endcap så jeg både kan bruge de store batterier 18650 og dem der høre til den 18490/18500.....og selv her efter kun et par dage med den ja så må jeg indrømme at jeg overvejer at købe en provari mini også...uden nogen endcap...så man kan bruge den til at tage med når man lige skal i byen at handle osv...
Man kan få et extention rør til mini'en, så den kan tage 650...
Citat:
Hvis du køber den mini ja så kan du også undgå dine...i min verden...vanvittige tanker om at stable batterier....da den afgiver en konstant strøm fra start til slut...dette endda helt uden at fyre alt for mange volt ind i dyret...og risikere en masse ved det...
Provari kan ikke tåle kan man stabler batterierne, den er bygget til eet batteri.

Vamo, SVD, Zmax m.f. er bygget til at tåle to batterier...

Den batteripakke der sidder i f.eks. bærbare PC'er inderholder typisk 6-9 stk. 18650 batterier, der er stablet...

Jeg har slagtet en batteripakke og fået 6 stk. fine 18650 ud af det

Problemet ved stabling er primært hvis man lader dem, mens de er stablet, det gør vi jo ikke, da vi piller dem ud, for at lade dem...

Et andet problem er, hvis man stabler to uens batterier kan det gå galt...
Man skal kun stable, hvis man tager to helt nye, helt ens, og holde dem sammen i par, helle vejen...

Citat:
Man kan tydeligt mærke at en provari ikke bruger den der pulse width modulation som de fleste andre mods bruger...herunder SVD...
Selv Provari bruger PWM http://www.provape.com/v/faq.htm
Citat:
Does the ProVari use PWM? (pulse-width modulation)

Yes, the ProVari is using PWM technology
Men de gør det rigtigt, ved at bruge en så høj frekevns (800 Hz) at det giver en jævn og stabil strøm, det er dyrere at køre så højt, men resultatet taler for sig selv.

Vamo, SVD, Zmax m.f. ligger og roder rundt nede ved 33 Hz...

Citat:
Om den er så mange penge mere værd...uha det vil jeg ikke afgøre...men jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb...ja jeg er parat til at købe en mere...
Man kan jo gøre som mig, når jeg har brugt lidt for meget på dampudstyr/væsker, trøster jeg mig ved at jeg jo har sparet på tobakken
jh er ikke logget ind   Besvar med citat