Se enkelt indlæg
Gammel 23-11-2010, 00:40   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Thelma

Du er fleksjobber og er på sygedagpenge, fordi du blev fyret fra dit job...

Der har været en anden herinde, som stod i samme situation. Hun fik valget lige inden varighedsbegrænsningen, om at de skulle vurdere, om hun fortsat var berettiget til sygedagpenge (ville sikkert været røget på kontanthjælp) eller at hun kunne melde sig rask og søge om ledighedsydelse (da hun jo var fleksjobber).

Det er endt med, at hun ville raskmelde sig, så hun kunne søge ledighedsydelse. Og herfra kunne de så følge hende op. Uanset om hun er rask eller ej.

Selvom man er på ledighedsydelse og bliver syg, så forbliver man sig på ledighedsydelse under sygdom.

Kunne du ikke lige forhøre dig hos sagsbehandleren/jobkonsulenten og sige, at du ville have været berettiget til ledighedsydelse, hvis du var alm. ledig fleksjobber.
Og om du ikke kunne gør det på samme måde...

Det hænger jo slet ikke sammen, hvis de skulle vurdere, at du skulle i fleksjob eller førtidspension igen vel.... (f.eks. § 27 nr. 4 i forlængelse af sygedagpenge)

Det var blot min tanke.

PS. Jeg håber da, du brugte mit forslag ang. principafgørelse 17-10, som jeg skrev i starten af denne tråd..........

Sidst redigeret af curls; 23-11-2010 kl. 00:44.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat