Emner: Boligsikring
Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2012, 09:32   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fuldstændig enig, Vovse!

SU reglerne lagde lige som også op til, at jeg skulle forsørge ham til han var 21 år (på hjemmeboende satsen), samtidig med, at min økonomi blev forværret.
Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre. Han blev jo nødt til at arbejde ved siden af SU'en for i det hele taget at kunne klare sine egne regninger. Og tjente stadig ikke nok til at kunne dække det hul hans 18 årig fødselsdag førte med sig.

Det var først efter megen møje og besvær, at han endelig kunne få udeboende satsen som udeboende. Og nu har ungen opgivet uddannelsen pga økonomien, og arbejder i stedet på fuldtid igen for at tjene de 15.000 kr ekstra om måneden.

Fejlen har nok været, at han har arbejdet siden han var 14 år og har været vant til at tjene gode penge. Da han begyndte på uddannelsen og røg på SU, først på hjemmeboende satsen og så udeboende satsen, kunne han slet ikke få det til at løbe rundt økonomisk.
Det havde nok været 'smartere' om han aldrig havde arbejdet og tjent penge, og kun røg lige på SU så dét beløb lige frem kunne lune.....og måske føles som lommepenge.
Tror det er svært at gå fra 18.000 kr udbetalt om måneden, til en SU.
Han har i hvert fald haft problemer med det. Men har ikke opgivet HELT. Han vil bare have godt med penge på kontoen inden han kaster sig ud i anden omgang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat