Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2011, 21:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser

Der er to muligheder når pension er på tale, enten at du selv søger efter §17 hvor der så ved behandling af din ansøgning, udelukkende tages stilling til det materiale der på ansøgningstidspunktet foreligger omkring din sag.

Eller, at sagsbehandleren indstiller dig til pension efter §18 når en arbejdsevnevurdering viser du ingen arbejdsevne har tilbage.
Ikke helt korrekt.

Hvis man søger fp i henhold til §17 kører den på præcis samme måde som hvis sb søger en §18, og den kan tage årevis.

Hvis man derimod søger om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal sagen overgå til behandling efter reglerne om pension i umiddelbar tilknytning til ansøgningen. Kommunen har 3 mdr. til at træffe en afgørelse.

Hvis man søger på det foreliggende må kommunen ikke indhente yderligere oplysninger (men borgeren må gerne selv komme med flere). Det eneste kommunen må gøre er, at færdig gøre rp'en.

Jeg har lidt travlt lige nu, men umiddelbart kan det, for mig, se ud som om, at kommunen har færdiggjort rp'en (indhentet de lægepapirer der var nødvendige til dette formål), og derefter nægtet at indhente yderligere, lige efter bogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat