Se enkelt indlæg
Gammel 18-07-2008, 20:50   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ihh altså, hvor får de det fra
Hm, jeg synes jo at det er interessant at se hvordan de forskellige involverede faktisk talt alle som en fralægger sig ethvert ansvar
Jo, den siddende regering har gjort det godt
Der er dog en sentens som jeg synes er speciel vigtig i vores sag, fremhævet med fed:

Med arbejdsevnemetoden og den systematiske gennemgang af borgerens ressourcer er det mit håb at samarbejdet mellem læger og sagsbehandler udvikles. Dette kan ske ved at såvel praktiserende læger som speciallæger indgår i et tættere samarbejde f.eks. ved deltagelse i rundbordssamtaler, visitationsmøder, samt de møder som de bliver inviteret til i kommunalt regi. Samtidig får den enkelte sagsbehandler mulighed for at stille mere specifikke spørgsmål til den enkelte læge vedr. borgernes resurser ift. en tilknytning til arbejdsmarkedet. Det skal her præciseres at det er den enkelte sagsbehandler der har den fulde kompetence og ansvaret for en given vurdering af en borgers arbejdsevne. Læger kan og skal således ikke vurdere borgerens arbejdsevne. Denne arbejdsdeling mellem læger og kommunen er i øvrigt præciseret i en fælleserklæring som er udsendt af Socialministeriet og DADL.

-dette var præcis hvad min mand fastholdt: når du mener at have kompetence til at afgøre hvad jeg kan så må du jo pege på helt præcist hvilket job?

Hm, interessant, gad vide om sagsbehandlerne er klar over hvilket ansvar de står med
Som jeg ser det kan man jo så retsforfølge vedkommende eller hvad?
buster er ikke logget ind   Besvar med citat