Se enkelt indlæg
Gammel 08-05-2012, 08:04   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej man mister ikke ledighedsydelsen hvis man søger. Men jeg ved ikke hvad der sker hvis du får afslag på pensionen, om det så vil hedde kontanthjælp????
- det er der lige nogen der må svare konkret på.

Og nej, bordet fanger ikke. Det er jo normalt man snakker frem og tilbage og tilkendegiver sine tanker.
Selv skulle jeg også underskrive, at jeg ville søge førtidspension, og fik en kopi af hvilken paragraf der var søgt under osv osv.

Og så længe du selv vil fastholdes på arbejdsmarked evt med nye skånehensyn, så får du heller ikke tilkendt pension, så der er ikke noget at blive urolig for på dén konto.

HVIS det efterfølgende går helt galt med de nye skånebehov og den, måske, omlagte afstand til jobbet med blidere opstart mm, så overvej atter pensionen, for så nærmer du dig der, hvor alle muligheder er udtømte for at blive helt eller delvist selvforsørgende.

Det er VIGTIGT du læser dette link GODT igennem - der står også hvor længe du kan modtage ledighedsydelse, og hvornår de vil kræve du kommer ud i en ny arbejdsbrøvning med henblik på en ny vurdering af din arbejdsevne. Bliver du ledig i mere end 12 måneder ud af 18 måneder, så skal din arbejdsevne atter vurderes og her skal de også overveje førtidspension.

Men læs selv - og print ud eller gem den.

http://www.clh.dk/?id=1474

Sidst redigeret af Ninja; 08-05-2012 kl. 08:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat