Se enkelt indlæg
Gammel 04-10-2011, 10:11   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
helene Jeg er altså heller ikke super tryg.

Fint nok de gerne vil styrke indsatsen, den side af systemet er der jo kun sparet på de sidste 10 år, der er virkelig brug for et løft, men et eller andet siger mig at det i fremtiden vil blive nærmest umuligt for en med en diagnose at få lov at komme på en hylde, og noget siger mig at det bliver værst for de af os som har psykiske handicaps.

*s* nu skal jeg selvfølgelig tænke ADHD autisme GUA ADD ol ikke den vildeste behandling kan gøre os raske, vi bliver ALDRIG raske uanset hvad vi så end udsættes for, vi er født med disse ting og vi vil dø med det lige meget hvilken terapi vi smides i gennem og lige gyldigt hvor mange forskellige slags piller der stoppes i maverne på os, og for meget behandling (lullen rundt i systemerne) gør os bare mere syge.

Dem der lider af ting der måske kan behandles, der kan jeg forstå tankegangen med at fol skal i gennem en masse behandling, og at der afsættes meget tid til det, for det tager s q meget meget lang tid.
Fx tror jeg da nok de vil kunne nå langt med min angst, især hvis de kan tvinge min kommune til at samarbejde omkring det, eller rettere nu tror jeg det er for sent men der var da en gang der var en chance, hvis bare, men det ville kommunen altså så ikke, på alle andre områder er jeg helt selv nået meget meget langt, men der har jeg så også haft en omverden der har gidet samarbejde og hjælpe, men min ADHD kan de ikke gøre en pind ved om så de hopper på tungen hele vejen til mars, jeg vil via min ADHD altid være mere skrøbelig end andre, uanset medicinering, jeg vil altid ikke kunne tåle stress (og da slet ikke den psykiske slags, som det der ligger op til jeg og andre skal sendes i gennem) jeg vil altid nemmere falde over depper, jeg vil altid være disponibel for angst osv osv uanset hvad de så end gør, og sådan vil det være lige så længe jeg er ADHD´er, hvilket jeg jo altså vil være til den dag jeg bør.

Det er ikke den store hemmelighed at jeg først for alvor blev syg da jeg kom ind i sygedagpenge systemet, og at jeg kun har fået det værre og værre, ADHD´en brød ud for fuld lune, og det var ikke alene det at blive presset på mulig møg dårlig økonomi, men en råden sag og om muligt en endnu mere råden SB´er, det var hovedsageligt det totalt at miste min selvbestemmelse, det grundlag der ligger da op til at selvbestemmelsen skal fjernes endnu mere.

Så jo DER er jeg bekymret, nok aller mest for os der er ude i ægtefældeforsørgelse, for det grundlag der siger at alle kan blive raske uanset hvad folk fejle psykisk der skal bare behandling nok til, men som lige beskrevet fungere det altså ikke sådan for alle, ud over det faktum at hvis man en gang har været ramt, er man for evig tid mere disponibel for at blive ramt igen. Os der ER ude af systemet, bliver virkelig for alvor parkeret og må se togene drøne forbi, når en gang det her bliver gennemført, den eneste trøst jeg har er at vi trods alt heldigvis ikke er så forfærdelig mange, jeg hed gud ske tak og lov en af de FÅ uheldige, for nok tager psyk behandling ofte årevis, men de mennesker der rammes på denne konto får trods alt en nogen lunde rimelig indkomst mens det står på, via ubegrænset sygedagpenge.

Dog er jeg meget bange for at netop denne gruppe er den gruppe kommunerne vil udnytte med urealistiske revalideringer, for især denne gruppe har ikke viden, redskaber og overskud til at sætte sig ind i hvad revalidering har af konsekvenser, og i forvejen vejledes der ikke synderligt godt på området, hvorfor skulle kommunerne nu begynde med det?? samtidig er der tale om en gruppe der har været syg længe, og derfor ikke har optjent retten til dagpenge (hvilket de heller ikke kommer til under deres korte tid som revalidend) så de vil ryge lige fluks ud i KHJ. Her er en gruppe der er NEM alt alt for nem at snyde på denne vis... meen lad os håbe det tættere samarbejde med psykiatrien vil være en fordel her, for der sider jo heldigvis SB´ere som er der for borgerene, der kan vejlede om fælden, altså hvis de er klar over den.

Jeg har som udgangspunkt intet imod at afklaring tager lang tid, det er fint nok det bliver gjort grundigt, så længe folk ikke efterlades i fattigdom og trues konstant, den første del forsøger regeringen så at løse, og SUPER for det, men truslernes tid tror jeg bare ikke er forbi, for nu vil SB´erne forsøge at true folk til at tage imod en reva og true folk tilbage til arbejdsmarkedet, samt true folk til hurtigt at blive afklaret, så de kan komme videre til næste kasse, hvilket, som allerede beskrevet bestemt ikke gør gruppen af psyk-ramte mere raske, kun mere syge, især min gruppe som ikke kan tåle stress vil få det super hårdt.

Dog over all glæder jeg mig stadig over at sygedagpenge perioden bliver uden tidsbegrænsning, lige meget hvad så ER det en hjælp også for os der er inde på psyk området (eller rettere de som ikke allerede er røget ud og som ikke gør det inden det her træder i kraft) for det er trods alt det mindre at bekymre sig om.

Hvis det ikke allerede er opdaget har jeg lide der meget svært ved at få armene ned *gg* gu hvor ville jeg ønske det var mig, men det er det ikke, så jeg må nøjes med at glæde mig på alle andre heldige asners vegne
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat