Se enkelt indlæg
Gammel 20-02-2011, 11:07   #29
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Smertestillende / ikke smertestillende...

Jeg kan slet ikke fungere hvis jeg ikke tager mine smertestillende.
(panodil, todolac, oxycontin og gabapentin)

Piskesmæld 150607 af bagfra kommende billist.

Men når det så er sagt, så synes jeg at hukommelsen, varierer udfra hvordan jeg ellers har det.

Jo større smerter, jo ringere hukommelse. Jo flere dage i træk smerterne (de slemme af slagsen) jo værre bliver det med alt.

Min mand siger også at jeg er blevet asocial, menneskesky samt at jeg i den grad har forandret mig.
- ja han har nok ret. Men alle I med WL forstår jo hvorfor. Det er så svært at rumme andre, fremmede, støj osv. når man har det skidt eller bare angsten for at smerterne vil stige de næste dage efter, er ofte nok til at jeg betakker mig.

Hvis jeg har en god periode, så er jeg slem til at "falde i" og sige ja tak til det hele. Når jeg så står på dagen, åh, så ja, så må jeg alligevel ofte sige fra.

Men det ved alle omkring mig nu. Jeg fortæller jo at jeg siger ja tak, men måske melder fra på dagen, alt afhængigt af hvordan jeg har det.

Jeg synes det værste er den evige dårlige samvittighed over for manden og børnene.

Og deres evendelige bekymring for mig. De er jo bekymrede fordi de elsker mig. Fordi de kan se mig udefra. Jeg synes ikke der er grund til deres bekymring og at de overdriver. Men hånden på hjertet: Jeg ved det jo godt. Det går, særligt i smertefulde perioder, værre og værre.

Men nej, jeg tror i bund og grund ikke at når man som wl-ramt spiser smertestilende, at disse er årsagen til vores dårlige hukommelse. For også det vender kroppen/hjernen sig til.( jeg har spist mine smertestillende stort set siden jeg kom til skade, dog forsøgt nogle gange via nedtrapning at undvære dem, men smerterne ligger konstant på 10 og det er der ikke meget liv i)

Jeg tror simpelthen at hjernen, gør det, at den arbejder med det vigtige - at trække vejret f.eks. - og så lukker ned på de andre områder, der er mindre vigtige. Lidt ligesom man kan se det, og det er jo bevist, hvis man falder i iskoldt vand.

Jeg synes måske at det mærkelige ved - i hvert fald mit wl - er at man svinger så meget i smerter, gener mv. fra dag til dag eller fra time til time.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat