Se enkelt indlæg
Gammel 07-05-2015, 09:42   #15
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Når man er under 40 år kan man tildeles flere ressourceforløb på mellem 1 til 5 år.

Hvis du søger på det foreliggende dokumentationsgrundlag (§17.2) bør du ved aktindsigt sikre dig, at alle relevante paporer er til stede i din sag inden du søger.
Hej Dynam.

Hvis du selv søger førtidspension, så vil den blive afvist. Du er ikke gammel nok, og du mangler en struktureret afklaring af din arbejdsevne. Ud fra det du skriver, har kommunen vist ikke rigtig vist hvad de skulle gøre ved dig.

På kontanthjælp har du ikke den bedste økonomi, men har dine forældre mulighed for at hjælpe dig økonomisk? Du har brug for kvalificeret hjælp så du kan komme godt gennem din afklaring.

Desværre har der de sidste år været en misforstået opfattelse hos kommunerne, om at alle med Asperger kan komme i arbejde, om ikke andet i et felxjob. Men sådan forholder det sig ikke. Min egen søn får førtidspension, han er også en skrøbelig fyr, ligesom dig. Han fik det så fra sin 18 års fødselsdag, fordi jeg gennem hele hans opvækst havde sørget for at få samlet de rigtige papirer, der dokumenterede han begrænsninger af handicappet.

Det er det du skal til at i gang med, og det er et stort arbejde, og hvis du selv skal betale for special erklæringer, vil det blive alt for dyrt for dig.
Det vil være godt at du har en person som er uvildig i din sag, og som kan hjælpe dig med at være på "ret køl", også når følelserne løber af med dig. En som kan sige hvad er muligt og hvad er ikke muligt.

Jeg håber inderligt at du får den hjælp du så hårdt har brug for.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat