Se enkelt indlæg
Gammel 22-01-2011, 15:46   #5
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Bare til information:

Margrethe Vestager sagde i en live chat på jv.dk i går, hvor jeg spurgte til hvad man vil gøre med de ældre, som af helbredsmæssige grunde ikke kan magte at være på arbejdsmarkedet til de bliver 67-70 år:

De Radikale vil arbejde for, at hvis man over 60 år, skal man selv kunne vælge om man vil i arbejdsprøvning - alene en helbredserklæring fra lægen skal kunne bane vej for førtidspension for denne aldersgruppe.
Det lyder nogenlunde som hvad finansminister Claus Hjort Frederiksen siger , bortset fra han satte aldersgrænsen til 62.
Han sagde sagsbehandlingen skulle gøres ”smidigere” og ”hurtigere” for denne aldersgruppe , mener også han nævnte kravet om arbejdsprøvning kunne bortfalde.


Det er snart valg , og de har brug for at gøre deres forslag spiseligt.
Men hvad er det egentligt de siger?

Hvor syg eller nedslidt skal man være for:
”af helbredsmæssige grunde ikke at kunne magte at være på arbejdsmarkedet”?

Formentlig ganske alvorligt hvis jeg kender dem begge ret.

Det selvfølgelig fint arbejdsprøvningerne skippes , men det er jo ikke nødvendigvis en fordel når pensionsudvalget skal afgøre sagen , måske tværtimod.

Jeg tror ikke på det bliver så nemt , som de prøver at forgive.
Både de radikale og venstre er kendt for at føre en meget hård linje på socialområdet , og begge partier er varme fortalere for en ny førtidspensionsreform der skal stramme kravene yderligere.

Jeg tror ikke de her før valget har fået et helt andet menneskesyn.
Der er tale om salgsgas for at deres usympatiske forslag bedre kan glide ned , hvis man spørger mig.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat