Se enkelt indlæg
Gammel 16-08-2012, 13:46   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det som mange sagsbehandlere, læger og velmenende personer ofte siger, hænger ikke sammen i virkeligheden.
Det med at enten er det fleks eller pension, hvilket de ofte får til at lyde som en bagatelgrænse, er jo i virkeligheden to vidt forskellige udgangspunkter.
Er man syg og dårlig (uanset timetal) og ryger på fleks, så glemmer de det faktum, at den syge (specielt efter 2013) skal sendes fra Herodes til Pilatus i jagten på et job, der kommer et hav af kuser man SKAL deltage i, man skal opkvalifiseres, man skal lære at skrive uopfordrede ansøgninger, man skal kunne bevise at man har søgt så og så mange fleksjobs hver 3 måned, man kan blive tilbudt videreuddannelse mm, og oven i hatten, skal man revurderes 5 år efter, hvor man endnu engang kan miste fleksbevillingen og ryge tilbage til kontanthjælpen - eller måske sendes ud i endnu flere forløb.

Jeg ved ikke.....men jeg føler man skal være ENORMT stærk, for at være med i det game. Man skal virkelig kunne hoppe op på vogen og lade sig køre rundt til alle de ting de mener man skal igennem, for at komme jobbet nærmere. Og det rimer altså ikke på en del borgere, som vitterligt ikke KAN og som i forvejen har store problemer med at komme rundt, og som måske også har store problemer mht det sociale.
De mennesker bør jo fortsat kunne få en førtidspension. Og min vurdering er, at de også forsat vil få det.
Problemet er bare, at nu har kommunerne frit spil til at afvise syge mennesker, og der er ingen tvivl om, at de vil gøre det med det reformudspil for øje.
Tror fotsat KUN det er de folk hvor det fra lægeligt siden bliver beskrevet som kontraindiceret, der slipper for fleks. Og i ved selv hvor sjældent DET sker!!
Er bange for at du har fuldstændigt ret.. flot beskrevet..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat