Se enkelt indlæg
Gammel 12-07-2013, 23:25   #104
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, men jeg tænker på den sag, hvor parret var blevet fotograferet i eget hjem - muligvis fra vindue til vindue, hvor man kunne se at de var i omfavnelse i det der lignede sovegemakkerne.
Der er jo åbenbart nogen, der går meget tæt på for at skaffe dokumentationen, og i etageejendomme, må jeg jo indrømme at man også selv kan få indblik i andres liv og færden bag ruderne, ved blot at kigge ud gennem persiennen

Og ofte er det jo lige præcis naboer mf som anmelder, og som måske har særlig godt indblik i den anmeldtes færden. Derfor synes jeg loven skal stå et sted, så der ikke hersker tvivl om, hvor tæt man må gå med sit kamera.
Jeg ved fx ikke om ens altan er offentligt rum, eller om det er privat tilhørende matriklen?

Tænker også på kendte som fx anmelder fotografer/journalister, når de har taget billeder der afsløre private (og engang i mellem intime) situationer, og som får medhold og engang i mellem erstatning, fordi grænsen er overskredet.

Har vi almindelig dødelige ikke samme muligheder??
Hvis en enlig snasker med en anden, eller laver lidt mere end dét, så er det da også en krænkelse at blive fotograferet, men hvem skal vi anmelde, hvis en eller anden amatør paparazzo gemmer sig bag en anonym anmeldelse med krænkende fotodokumentation??

Jeg synes det er et problem
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat