Se enkelt indlæg
Gammel 26-10-2015, 20:08   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stine1979 Se meddelelser
Men det lyder jo som om I har bedre styr på tingene! Så hvordan og især til hvem anker man en sådan afgørelse?

Hov, jeg glemte vist at nævne, at jeg er ufaglært med en halv erhvervsakademiuddannelse som højeste uddannelsestrin, så der er slet ingen tvivl om, at jeg har ret til kurser.
Det kommer lidt an på om den halve uddannelse betragtes som en lang videregående uddannelse eller ej.

Men, uanset om svaret er efter bogen eller ej ....

Har du fået afslaget på skrift ?
Hvis ikke har du så vidt jeg kan se to muligheder:
1. du sender en skriftlig ansøgning om kurset og begrunder hvorfor du mener at du har ret til kurset og hvorfor du mener at det vil være en fordel for din fremtid på arbejdsmarkedet.
2. du kontakter din sagsbehandler og beder om at få afslaget begrundet skriftligt, bedst at du henvender dig skriftligt, ellers har du ikke noget bevis for din henvendelse.
I begge situationer bør du få en skriftlig begrundelse hvis det er et afslag.

Når du har modtaget afslaget kan du igen skrive til kommunen og klage over beslutningen og igen begrunde hvorfor du ikke enig i kommunens afslag.
Så vidt jeg forstår har man eksakt 30 dage at klage i fra du har modtaget afslaget.

Hvis kommunen står fast på sin beslutning så skulle de være forpligtet til at sende din klage videre.

Efter hvad man læser her på siden er der en masse kommuner som pr. refleks afviser mundlige ansøgninger, uanset hvor berettiget ansøgningen er.
En af de dygtige og meget flittige skribenter her på siden skriver altid, hvad du ikke har på skrift eksisterer ikke.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat