Emner: RKI regler!
Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2014, 17:06   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
RKI & kreditore er, hverken dommere eller lovgiver.

RKI er et privat firma, som har som hovedformål at tjene penge.

Deres oplysninger og indsamling af data om borgerne, kan oplyses til kreditorer, som naturligvis har en interesse i at kende borgere, som skylder penge til kreditorer.

Kreditorerne kan indmelde sig mod gebyr, for at få viden om borgere der skylder penge til kreditorerne.

Men, ..... som overskriften lyder, er der nogle fakta man skal kende.

Det er jo ikke alle påståede skyldnere, som nødvendigvis er dårlige betalere, der skal man kende sin ret.

Jeg blev engang truet af en større udbyder af betalingsTV. Guldpakken.

Jeg forsøgte at udmelde mig efter de underskrevne betingelser og trods dette blev jeg truet med, at hvis ikke jeg betalte ville jeg blive anmeldt i RKI.
Der var jo i tiderne blevet til mange gebyrer og inkasso gebyrer etc.

Det tog mig iøvrigt 1 1/2 år før firmaet gav op imod mig.

Jeg skrev anbefalet til RKI, at jeg ikke ønskede at være stående i RKI, da jeg faktuelt og beviselig ikke var enige i kreditors mange trusler.

Jeg fik et høftligt svar tilbage fra RKI, at de naturligvis accepterede mine påstande samt forklarede mig, at lovgivningen var således skruet sammen at kun en civilretslig dom kunne tvinge en registrering i RKI, hvis påståede skyldner og kreditor var uenig.

Naturligvis! Hverken RKI eller kreditor er dommere eller lovgivere.

Vi lever jo i et retssamfund, hvilket RKI helt tydeligt var sig bevidst om.

Så derfor, hvis du er uenig i kreditors beskyldninger og trusler, så skriver du til RKI med din begrundelse og så må og bliver du IKKE registreret.


Omvendt, hvis du er en dårlig betaler, skal omgivelserne naturligvis kunne beskytte sig. Det har vi så RKI til.

Men de skyldnere, som uforvarende er havnet i økonomisk uføre, grundet det menneskefjendtlige social system, dem kan vi kun sende en venlig tanke til.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-11-2014 kl. 17:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat