Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2010, 01:27   #10
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej.

Jeg føler bestemt med dig og vil derfor gerne give dig et godt råd.
Jeg er selv røget af sygedagpengene og er ikke berettiget til nogen kontanthjælp da min mand tjener for meget.
Det er trist for en familie kan ikke leve af en indtægt idag uanset hvordan man vender og drejer tingene.

Men når det så er sagt vil jeg sige at du skal rette henvendelse til socialkontoret ikke alene pga. af økonomien for den kan du bare lade være at blande dem ind i hvis de på forhånd siger at du ikke er berettiget, men er du alene og har hus med lidt friværdi kan du muligvis alligevel få kontanthjælp da de ikke kun kigger på hvad du ejer men også om du i det hele taget kan sidde billigere andet sted, så ihvertfald et forsøg værd.

Noget andet er hjælpen du kan få fra dem så længe du har anken igennem ved kommunen, altså ventetiden som jo desværre er op mod et år i mange sager.
Når man ikke modtager kontanthjælp har man ret til hjælp alligevel, man kan få 6 ugers kursus eller lign.
Desuden kan man få hjælp til yderligere at blive afklaret så man når anken er gået igennem måske er tættere på et mål.

Man kan jo lige så godt udnytte vente tiden
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat