Se enkelt indlæg
Gammel 31-03-2008, 00:20   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan godt forstå, du gerne vil slippe for mere kontrol.

De "mindre" indtægter slipper du ikke for at indberette, hvis du modtager boligsikring, hvis de kan påvirke denne. Jeg tror, grænsen er cirka 20.000 kr.

Ellers kontrolleres det ved årsopgørelsen fra SKAT, om du har fået for meget (aldrig om du har fået for lidt).

Indtægtsgrænsen ved siden af pensionen er cirka 60.000, som IKKE nedsætter pensionen. Så det behøver du vel ikke at oplyse noget om.

Formuegrænsen er vist noget højere for pensionister end for kontanthjælpsmodtagere (10.000).

Men på www.borger.dk kan du sikkert læse mere om det.

Jeg vil gå ud fra, at kommunen automatisk får besked om det med din efterløn, men hvis jeg var dig, ville jeg tjekke efter for en sikkerheds skyld, så du ikke får en regning senere.

Jeg synes IKKE, det er et luksusproblem, for du er jo IKKE blevet mangemillionær af at få en førtidspension på 15.000 kr. pr. måned.

Og har du kæmpet på kontanthjælp i årevis, så er der brug for hver eneste krone til at fylde huller ud med, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat