Se enkelt indlæg
Gammel 11-06-2010, 13:35   #652
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg håber på, at borgmesteren snart får vrøvl med madsækken!
Uanset hvad der sker, er det hende der bliver bliver SORTEPER, da hun er den øverst ansvarlige for kommunens sociale handlinger!!!


http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Lægeerklæring til bilkøb blev ikke brugt da kommunen måneden efter fratog mig 75% af min hjælp.
http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm


Søborg d. 10.06.2010
Borgmester Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg

Kære Borgmester

Jeg skrev i brev af 2. november 2009:

Citat:
Hvorfor har Gladsaxe Kommune undladt at rejse en sag imod mig for socialt bedrageri, når der ifølge kommunens sagsbehandler er påført min sag – at ”jeg mestrer”, at gå og cykle over lange stræk.?
Hvorfor har kommunen ikke konkret fremlagt beviser for at det (af kommunen påståede) rent lægemæssigt har været muligt, på trods af, at min læge faktuelt advokerer for at jeg har behov for konstant overvågning, og hjælp til al personlig pleje?

Citat af borgmesterens brev af 12. november 2009
Citat:
Først vil jeg gøre opmærksom på, at Gladsaxe Kommune overholder loven. For en borger, der…. o.s.v.

Dette er også sket for dig, og i 2001 betød revisitationen, at du fik mindre hjælp, end du tidligere havde fået.
Kvaksalveri:
Gladsaxe Kommune har til sagen indhentet statuserklæring hos min egen Læge Finn Schlanbusch. Ved at lave en administrativ omgørelse af de fremlagte journaloplysninger fra Finn Schlanbusch, har kommunen derved begået KVAKSALVERI – og derved opnået en stor besparelse til hjælp på 2.141.064,58 kroner. En besparelse der har ødelagt mit liv som handicappet person!
Gladsaxe Kommune kan ikke alene uden at gøre brug af en ansvarlig læge med lægeautorisation, egenhændigt træffe beslutninger, og ændre på mit handicap, ud fra de lægelige oplysninger der er indhentet! Gladsaxe Kommune optræder derved som læge uden lægeautorisation.

Citat borgmesterens brev af 12. november 2009
Citat:
Dit brev er vedlagt udskrift af 26. marts 2009 fra Folketingets lovsekretariat. Her nævnes blandt
andet kommunalbestyrelsens ansvar for, at gældende lovgivning overholdes.
I praksis indebærer det, at det forud for en afgørelse sikres, at alle relevante oplysninger foreligger.

Der er derfor i loven krav om partshøring, som giver borgeren mulighed for at se, hvilke oplysninger, der ligger til grund for en afgørelse.

Når afgørelsen er truffet, har borgeren mulighed for at klage over kommunens afgørelse til de relevante klageinstanser.
Denne procedure har Gladsaxe Kommune fulgt i behandlingen af din sag.
Jeg har aldrig før kommunens beslutning blev mig tilsendt, været indkaldt til partshøring, og har således ikke set hvilke oplysninger, der lå til grund for, og i strid med lægedokumentation, at det var forsvarligt at nedskære hjælpen!

Det Sociale Nævn:
Hjælpen er i afgørelse af 25.05.2003 fra Det Sociale Nævn omgjort, og udvidet fra tidligere 128 timer til nuværende 168 timer om ugen. Nævnets argumentation var, at Gladsaxe Kommune ikke havde dokumenteret at jeg kunne klare mig med et mindre antal timer.

Speciallægeerklæring tilsidesat:
Gladsaxe Kommune var på dette tidspunkt da hjælpen pr. 1. august 2001 blev nedskåret med 75%, allerede i besiddelse af faktuel speciallægeerklæring fra Overlæge dr. med. Stephen Wørlich Pedersen, Neurologisk afdeling, Amtssygehuset i Gentofte.

Speciallægeerklæringen blev udfærdiget 2 måneder før inddragelsen af min hjælp i forbindelse med udskiftning af handicapbil, og burde have indgået i sagen!

Citat af speciallægeerklæring:
Citat:
· Undersøgelsen har til formål, at belyse forhold omkring patientens sygdom og behandling og eventuel prognose vedrørende de nuværende gener samt belysning af generelt funktionsniveau, evne til at færdes, gangdistance og brug af cykel.

· Trods intensiv og langvarig rehabilitering har patienten stadig betydende motoriske problemer. Tilstanden må siden 1988 anses for varig og stationær.

· Der er således en betydelig funktionsnedsættelse, og patienten har en betydelig nedsættelse af evnen til at færdes selvstændigt.

· Det ”angives” at han kan cykle, men at han ikke selvstændigt kan komme af og på cykel. Evne til at flytte sig i ujævnt terræn er kompromitteret.
Hvorfor er denne speciallægeerklæring ikke blevet fulgt af Gladsaxe Kommune, når den forelå et par måneder tidligere, da jeg fik udskiftet min handicapbil?


På grund af egenbetaling, og opstået gæld på lønkonti til hjælpere, er jeg blevet registreret i RKI.
Vedlagt 2 bilag fra RKI med total gæld på tilsammen 612.503,38 kroner.
Vedlagt kopi af speciallægeerklæring af 01.06.2000 fra Overlæge Stephen Wørlich Pedersen.
Vedlagt kopi af Gladsaxe Kommunes udregning af besparelse af hjælp.

Jeg afventer p.t., at Fogedretten gør udlæg i mit hus.

Svar udbedes hurtigst muligt!

Kopi af dette brev vedlægges brev til Ankestyrelsen.


Venlig hilsen


Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat