Se enkelt indlæg
Gammel 02-09-2015, 08:09   #69
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lyngby-Taarbæk overvejer udmelding af KL

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=78912#.VeaP5846A4Y

KL har indgået en elendig aftale med regeringen, lyder det fra et enigt økonomiudvalg i Lyngby-Taarbæk Kommune, der nu truer med at forlade KL

http://www.b.dk/nationalt/lyngby-taa...er-exit-fra-kl

Kommunernes Landsforening (KL) har til opgave at varetage interesserne for samtlige landets 98 kommuner. Men det job gør KL ikke ret godt, mener et enigt økonomiudvalg i Lyngby-Taarbæk Kommune.

Derfor truer den nordkøbenhavnske kommune nu med at melde sig ud af KL, fremgår det af referatet fra et møde i kommunens økonomiudvalg i sidste uge:

»Som følge af resultatet af årets kommuneaftale beslutter et enigt et økonomiudvalg at få belyst de fordele og ulemper, der vil være ved en udmeldelse af KL. I forlængelse heraf ønsker udvalget en dialog med KLs bestyrelse.«

I SF kan Morten Normann Jørgensen ikke komme i tanke om ét eneste tilfælde i sine seks år som byrådsmedlem, hvor han har følt, at KL har repræsenteret Lyngby-Taarbæk Kommune.

»Vi mener, at vi skal ud af KL og jeg vil forsøge at trække i den retning,« siger han.


PH. Om KL, Kommunernes Landsforening bør komme ind i en periode af modvind, i sidste ende nedlægges har jeg ikke viden nok til om er skadeligt for landet.

Men jeg mener, at KL har udviklet sig til en forening som jeg er meget i tvivl om hvilke interesser de varetager.

Jeg fornemmer at KL varetager embedsmænd i kommunerne i højere grad end borgerne.

Ansatte udmelder oftere og oftere hvilken mening KL skal have.

Det er for mig forkert.

Politikerne i KL, høre vi mindre og mindre til.

Det er for mig forkert.

Hvad ansatte i en privat interesseorganisation, som jeg er tvunget ind i, mener om dit og dat kommer ikke mig ved.

Jeg vil høre hvad politikerne i KL mener.

Fordi dem kan jeg argumentere med og imod.

Kender du eksempelvis reglerne om hvordan man skiftes til at få indbringende sideben med ekstra løn i KL?

Den nuværende formand er indklaget for Ombudsmanden grundet påstand om at denne borgmester ikke overholder Retssikkerhedsloven, nøjagtig som den tidligere formand.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-09-2015 kl. 09:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat