Emner: ADHD
Se enkelt indlæg
Gammel 13-03-2009, 21:26   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som de andre også siger kan en psykolog ikke stille sådan en diagnose, og at din ikke aner hvad denne taler om vises tydeligt ved at der er blevet sagt at din hukommelse ber for god.
Sådan kan man IKKE!!! stille det op, i mine øre lyder det faktisk ret fordomsfuld (undskyld *s*)

Der er mange symptomer at "vælge" i mellem, nogle er MEGET tydelige hos den ene, mens de hos den anden er stort set ikke eksisterende. Lige så kan symptomerne være svingene både periodevis men også afhænge af situationer.

Fx kan hukommelsen sagtens være som en elefants, eller bare almindelig god, måske den en gang har været dårlig, men personen har selvtrænet sig til at huske bedre, men så kan det være at den selv samme er ekstrem hyper (eller noget helt andet som er meget ADHD)

Man kan ikke sige at fordi man ikke har alle symptomer, så er man det ikke, der kan sagtens være flere symptomer man ikke har, og stadig være ADHD´er (det er nærmere reglen end undtagelsen) Overordnet er der 3 typer, dem der er hyper, dem der har problemer med opmærksomheden, og så dem der har en blanding, dem der har problemer med opmærksomheden har af naturlige årsager ikke de store problemer med at være hyper.
Jeg er selv blandingen, jeg er både og, til gengæld har jeg så bare ikke særlig stærke symptomer ved noget af det. jeg har svage til mellem symptomer ved nok symptomer til at være ADHD´er, men har ikke et område der er meget tydelig for omverdenen (mit værste prob er faktisk hukommelsen, men også det neonverbale sprog.
Min bror er hyper, og jeg mener virklig hyper kan kan ikke stå stille i 2 sek, det evner han bare slet ikke, til gengæld husker han som en elefant, han er i øvrigt en af de første diagnosticerende her hjemme (han er udredt i udlandet) Så at sige at han ikke kan være ADHD´er pga hans gode hukommelse, er det rene bæ at lugge ud, inden er det uvidenhed eller også er det fordomsfuld hed.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat