Emner: Løn
Se enkelt indlæg
Gammel 25-08-2009, 16:18   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu formoder jeg at det er et fleksjob så er der jo regler for det hvad slags job er det ?

Når der skal forhandles løn skal man altid have en repræsentant med fra det område også selv om man ikke er i fagforening eller i den fagforening

Du kan sagtens finde ud af om lønnen er ok (lyder vanvittigt i mine øre ikke engang min 19 årige søn tjener så lidt på aften og weekend vagter i fakta )

Men der står om lønneni loven

Citat:
Løn

Lønnen fastsættes som udgangspunkt efter den på området gældende overenskomst, herunder de sociale kapitler. Hvis ansættelsen finder sted inden for et ikke overenskomstdækket område, anvendes overenskomsten sammenlignelige områder. Det fremgår af overenskomsten, om der indgår en aftale om arbejdsmarkedspension.

Der kan aftales tillæg for anciennitet eller andre former for løntillæg, men disse indgår ikke i løntilskuddet.

Arbejdsgiveren udbetaler lønnen til den ansatte, og lønnen i et fleksjob er almindelig skattepligtig A-indkomst for lønmodtageren.
Mit fleksjob var uden overenskomst så fagforeningen fandt ud af hvad jeg skulle lave og fandt så et fagområde der havde Samlignelige arbvilkår og derefter blev lønnen sat efter deres overenskomst ..

Så du skal finde ud af hvilke overenskomst der er eller hvis ikke hvilke fag kan det så sammenlignes med og så er det den overenskomst løn du skal gå ud fra ...

men lønnen lyder for mig lav pga arbtiderne men det forudsætter jo at den løn du skriver er inkl tillæg og div
  Besvar med citat