Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2005, 22:27   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Citat:
Susanne skrev:
Jeg har lige været gennem et opslidende og direkte forværrende forløb for at finde mig en placering på arbejdsmarkedet. Det er 16 måneder siden jeg var på et "afklaringskursus". Dette er et 5 kommunalt samarbejde i et arbejdsmarkedsrettet center primært for sygedagpengemodtagere. Formålet er at den enkelte kommer videre i arbejde eller uddannelse og at give kursister redskaber til at at erstatte en "passiv" sygerolle med et aktivt arbejde.Til dette formål har de ansat såkaldte jobkonsulenter. Disse har forskellige baggrundsuddannelse og forudsætninger for dette job. Desværre har de ansat en mand som er direkte inkompetent til sit job og som presser og stiller større krav end syge borgere kan magte. Hvis man som kursist er "psykisk skrøbelig" er man virkelig ude i store problemer ved at være tilknyttet denne jobkonsulent. Man skal helst sige javel og klappe hælene sammen og følge planen som man har lagt. Hvis man så ikke kan magte denne plan og siger fra, er man virkelig ude i problemer. Så kan man bagefter i referaterne ikke genkende det skrevne omkring opfølgningssamtalerne. Alt sammen er til skade for kursisten/den syge og bliver brugt som mistolkning, Jeg sagde fra overfor hans store krav og nægtede at møde ham uden min fagforeningsrepræsentant var til stede. Jeg tog dette skridt da jeg var blevet presset ud i en forværring. Det endte med at han og chefen mente at der skulle nye øjne på mig og chefen for centret "overtog" min opfølgning. Han er en meget rar mand som jeg talte åbent og ærligt med! Bagefter gjorde han nøjagtigt som den anden og "dolkede" mig i ryggen. Ærlighed og åbenhed dur ikke i dette sammenhæng, for det bliver mistolket. Jeg er heldigvis kommet ud af dette efter at være frataget forsørgelsesgrundlag og presset ud i selvmordstanker, der medførte indlæggelse. Og dette kun på grund af ærlighed. Jeg er heldigvis blevet tilkendt fleksjob pr 19/7 2005.
Hvor er det jeg vil hen? Jo hvad fanden kan man gøre ved noget sådant uprofessionelt foretagende??? Jeg har talt med en bekendt som er presset ud i meget lignende situation som min! Hvor kan man klage over et sådant center??? Sig endelig ikke kommunen! Nej det skal være en uvildig instans som kan vurdere! Jeg er så vred på denne uprofessionelle presning af syge borgere! Hvem kan jeg klage til???
En af de organisationer der gør noget er Landsorganisationen af arbejdsledige www.ladk.dkB)
Gå ind og studere den side.
Forøvrigt er der noget om mangel på statistik om fleksjobbere på forsiden nu hos dem. De hjælper også fleksjobbere.
Spørg dem..de har et debat forum du kan melde dig ind på.
Jeg har selv været på samme tur som dig,
Et sted hvor der var folk der lå nede på gulvet på madrasser fordi de var for syge til at sidde på stolene til kurset !!!!!
Deprimerende var det at være der for mig.
- jeg var så bange...
Men spørg LA det er professionelle nu...de har ret stor viden om hvor du kan klage eller hvad der kan gøres og det er så vigtigt at gøre noget !
jeg ønsker dig en rolig og rar jul .B)
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat