Se enkelt indlæg
Gammel 15-05-2010, 19:55   #5
Iben L
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: fyn
Alder: 37
Indlæg: 18
Styrke: 15
Iben L er ny på vejen
Man kan evt få tilkendt en socialhund, men det er vist svært.
Der er jo selvfølgelig også servicehundene, men det skal man også godkendes til og det kræver vist en del.

Jeg har selv 3 hunde, alle havde jeg inden jeg kørte galt i februar 2009.
Den ene af disse hunde er en labrador og han er blevet min hverdagshelt

Han var kun trænet i lydighed og lidt spor inden ulykken. Men jeg gik så småt i gang med at bede ham om at samle mine sko op til mig, strømper, nøgler osv. Hjælpe med at bære ting fra fx køkkenet og ind i stuen.
Han gør alt for mig nu, samler alt op af sig selv, henter bestemte ting på kommando, støtter mig når jeg knap kan gå, kan til nøds trække mig indenfor hvis mine ben giver op. Han fornemmer tit hvad jeg har brug for, før jeg selv opdager det og så er han bare den bedste Han imponerer alle, selv min hundetræner
Han var 6 måneder da ulykken skete, så han blev tidligt "servicehund".
De andre 2 hunde har ikke kunne hjælpe mig, men de holder humøret højt.

Der står flere steder i mine papirer at mine hunde betyder meget og hverdagen pt kun kan klares uden større problemer pga labradoren.

Vil mene at hvis man selv har god forstand på hunde, burde man kunne træne en hund af fx retriver-racer til at hjælpe en selv, eller anden i familien. Evt en unghund eller en voksen hund som skal have nyt hjem. At have hvalp kan være en hård omgang hvis det ikke er overskud der er for meget af.
Iben L er ikke logget ind   Besvar med citat