Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2008, 12:31   #1
blak401
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
blak401 er ny på vejen
Hvorfor forlanger jobkonsulenten 12 timer pr. uge ?

kære allesammen

Måske kan i hjælpe mig med et svar på hvorfor Jobkonsulenten forlanger at jeg kun må arbejde 4*3 timer, når jeg i praksis mener jeg kan klare 4*4 ?

(mellem os kan jeg fortælle at jeg arbejder 4 timer, men shh. det skal de ikke vide endnu :P)

lidt historie:

Jeg fik diagnosen sclerose i starten af 2008 og blev afskediget da den kom, Siden har jeg startet på behandling og er kommet mig delvist over konsekvenserne fra mine 2 første attakker (beklager, men det kaldes det). Jeg har været sygemeldt siden oktober/november 2007, hvor det første attak gjorde mig uarbejdsdygtig. Jeg har haft en nogenlunde god dialog med min socialrådgiver i forløbet og har ikke indtil engang i september følt mig dårligt behandlet.

I september begyndte vi at tale jobprøvning og jeg blev introduceret for en jobkonsulent som sagde at jeg meget gerne måtte finde et sted til jobprøvning hvis jeg kunne. Det kunne jeg godt og to dage senere havde jeg et sted som passede fint med min erfaring og kompetance.

Så langt så godt.... Derefter forlangte socialrådgiveren at jeg skulle være der 37 timer om ugen hvilket slet ikke giver mening for mig (eller for den pågældende virksomhed). Jeg kontaktede scleroseforeningen og kom i kontakt med en socialrådgiver derfra som satte tingene på plads og fik forklaret kommunens socialrådgiver at 4*3 var den rigtige måde at starte på.

Jeg startede for en måneds tid siden og i begyndelsen var jeg totalt træt når jeg kom hjem og kunne ikke en disse når jeg kom hjem. Jeg sov indtil næste dag og fik ikke lavet den motion som er så vigtig for sådan nogle som mig. Jeg blev derefter indkaldt til et møde hos socialrådgiveren... Til det møde tog jeg en socialrådgiver fra neurologisk afdeling på det hospital som havde diagnosticeret mig med samt en anden meget skrap kvinde jeg kender godt. De forklarede på en umisforståelig måde at 37 timer ikke er realistisk og at man måtte tage udgangspunkt i hvad jeg kan og ikke hvad kommunen gerne vil... Dermed forsvandt det med de 37 timer..

I mellemtiden har jeg lavet om på transporten hvilket sparer 2-3 timer pr. dag, det har betydet at jeg nu kan arbejde ca. 4 timer om dagen og stadig have overskud til at bruge en times tid pr. dag til en lang gåtur eller andet motion.

Det der så skete var at jobkonsulenten ringede til mig og sagde at jeg under ingen omstændigheder må arbejde mere en 3 timer i denne uge...

Hvad drejer det sig om ?

Jeg vil meget gerne have et fleksjob... det at have noget at se frem til 4 dage om ugen vil jeg MEGET gerne. Min største frygt er at socialrådgiveren. på det sidste møde, sagde at jeg læner mig op af en pension... Det gider jeg faktisk ikke... at sidde og vente i 20 år på at min kone kommer hjem er ikke en smuk vision...

Hvis nogen kan regne ud hvad det drejer sig om, hører jeg det meget gerne.
blak401 er ikke logget ind   Besvar med citat