Se enkelt indlæg
Gammel 06-04-2010, 10:03   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det første jeg tænkte var: Hvad med de syge??? men så kom jeg til at tænke at det måske netop for dem kan gå hen og vise sig at være en rigtig god ting, fordi det meget hurtigt vil vise sig at de ikke KAN arbejde.

Dog kræver det at også lille Mette begynder at erkende at systemet med at smide syge på KHJ IKKE dur, og det nævnes der jo desværre ikke rigtigt noget om nogle steder (heller ikke TV) OG det er for mig at se tvingende nødvendigt at der kommer noget UVILDIGT lægefagligt tam tam borgerne kan gå til. I artiklen nævner Mette selv, at mange har svært ved at have og bevare et alm job, det er der jo en grund til, grunden er oftest ikke bare dovenskab, men langt oftere psykiske problemer, som ikke er blevet fanget, og de skal s q død og pine fanges, ellers risikere man bare at gøre disse mennesker endnu mere syge, og der ved fjerne dem endnu længere fra arbejdsmarkedet, hvilket for det første ikke er hensigten med straks aktivering, for det andet, vil det kun gøre arbejdsstyrken endnu mindre, for hvis nu den syge enlig kunne magte et deltids, vil Mette systemet måske gøre så de i stedet skal havne på fleks eller FP.

Jeg sys det vil være ganske glimrende at få set på KHJ systemet (også i den retning Mette gerne vil) også mht ydelser, men mennesker vil komme i klemme hvis det glemmes at mange af disse mennesker reelt slet ikke hører til på KHJ, og mange faktisk har brug for andet og mere end bare lidt flere penge og noget at rive i... hvis det glemmes at revalidering, fleks, FP og der til hørende hjælpe §§ (fx § 100) skal følge med.

Oven i melder historien ikke noget om hvor pengene til Mette ordningen skal komme fra, det er krisetid for alle, også landets slunkne pengekasse, om det er det ene eller det andet parti der sidder på magten, så skal der spares, og lige meget hvordan man end vender og drejer det, så vil det tage tid og koste penge at rette op på de mange klaphatte den siddende regering har lavet, som tingene er, nytter det ikke no90get at Mette og co. siger at pengene sparer sig selv hjem i længden, for det er NU! lige nu DK mangler penge, og ikke om 5 år.

Men bort det fra det, så hilser jeg så BESTEMT forandring velkommen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat