Se enkelt indlæg
Gammel 16-07-2012, 03:29   #235
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Nu er der også sket en udvikling for bilerne. De er blevet mere miljøvenlige. Men danskerne fortsætter med at køre rundt i gamle rustne potter der sviner, fordi registreringsafgiften er så høj. Sæt den dog ned så vi kan få nogle bedre og mere mijøvenlige biler.
Jo men de dytter er fortsat baseret på fremdrift vha. afbrænding af begrænsede naturressourcer i form af kulbrinter.


Og du vil sætte afgiften ned på den type biler, så danskerne drøner ud og fornyr deres bilpark her 5 minutter i tolv lige før salget af elbiler kommer rigtig rullende ind over landet ...

Det er naturligvis smart hvis, man fortsat gerne vil have de larmende og osende dytter til at trille rundt på landets veje i en længere fremadrettet periode.


Tesla Model S ( http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S ) ser lovende ud og lad os se, hvad en masseproduktion kan bidrage med - ligesom der nok også kommer billigere alternativer med mere proletarvenlige priser.

Men jeg kan da godt sætte mig ind i, at du måske bliver noget mavesur over de eksisterende registreringsafgifter, når du tøffer rundt i en udskiftningsmoden gammel øse og ikke har råd til at anskaffe dig en ny kulbrinteafbrændende øse ;-)


Citat:
Jeg er fra årgang 81. Er hermed frugtbar og har faktisk afkom. Jeg er med andre ord en familiefar.
OK men så er det vel familiebaggrunden, der gør at du ikke har en tradition for at tænke i generationer, men i stedet tænker relativt egoistisk i nuet, hvor de mest langsigtede tanker måske handler om: huset, dytten og at afkommet får en god uddannelse ?


BTW: Det er sjældent uden omkostninger at udvikle sig ... nogle kan klare det andre bukker under - særlig hvis de ikke får en hjælpende hånd og vejledning til at komme videre i deres liv.

Her har alle aldre deres udfordringer - også medicinske ... spørgsmålet er hvad du vil sige til dit barn, hvis det tilfældigvis løb ind i en (fx medicinsk) udfordring, som det ikke magtede, med den krølle på halen at der var min rødvin og din kulbrinteafbrændende dyt, er blev prioriteret af samfundet frem for dit barn ...

Og selv en statsminister kan løbe ind i noget der ikke ender godt ... fordi prioriteringen ikke var til det.


BTW: Prøv at lytte til hende her: http://www.youtube.com/watch?v=lfBpsV1Hwqs ... hun havde lidt at stå imod med :-)

Citat:
Der er ikke nogen der siger du bor i en lille lejlighed. Det kan være du bor i en stor villa på Strandvejen. Denbvej snakker du jo så often om
Jeg har haft en del havudsigt i min tilværelse - men det fritager jo ikke for et helhedsorenteret ansvar ift. hvordan landets og klodens ressourcer forvaltes til gavn for fremtidige generationer.


Citat:
Jeg vil til hver en tid foretrække bilen frem for hesten Medmindre det er en jernhest. Den er nu et fantastisk alternativ. Og så endda miljøvenlig.
Ja cyklen er et fint transportmiddel i mange situationer - så lad dytten stå og kom op på cyklen.


Citat:
Ja jeg synes vores diskussioner har været interessante. Selvom vi er uenige kan der stadig være et blink med øjet og et stænk af humor.
Der hvor vi ikke synes helt afstemte er i valg af præmisser ...

Og når præmisserne ikke er de samme, kan det næppe undre nogen, hvis konklusionerne heller ikke er de samme ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Mht. hele tobaks-snakken. Det handler i bund og grund ikke så meget om tobak, men derimod retorikken TG har brugt. Det er nemlig den samme der er blevet brugt mod "os" - altså retorikken mod folk på overførselsindkomst.
Der er jo dem der siger, at man høster som man sår ...

Nogle kalder det: Karma ...


Citat:
Mht. Bil- og telemedicin snakken. Her handler det igen ikke primært om de nævnte emner (selv om de hører ind under den samlede kategori), men om en forbedring af samfundet. Vi HAR den teknologiske viden og vi er så glade for, at kalde os selv innovative, at det kun kan være VILJEN (af den politiske slags oftest) der står i vejen for, at lave mange ting om i samfundet. Radikalt om. Som f.eks. transportmulighederne, transportmønstrene, den forurenende produktion, IT-infrastrukturen osv. Ja selv vores velfærdssamfund.
Udmærket fortolkning ... :-)


Helhedsorienteret ansvarlighed og viden er vigtige nøglebegreber i et forsøg på at forvalte verden til gavn for de fremtidige generationer.

Men der synes ikke at være grundlæggende politisk mod til at opgradere "softwaren" fra version 0,03 beta til version 3.0 og fortage den nødvendige reboot for at få rydet ordentlig op i dataområderne ... og hver gang der klistres endnu en patch på den gamle gigtsvage version ender det hele blot endnu længere ude i sumpen ...

Man kunne også betragte det som manglende politisk mod og handlekraft til at prioritere rigtige reformer frem for det pseudocrap vi aktuelt ser den nuværende regering kaste op, på samme vis som vi så den forrige regering kaste op og trak sig fodslæbende igennem flere valgperioder uden egentlig vilje til grundlæggende nytænkning.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat