Se enkelt indlæg
Gammel 17-01-2014, 23:14   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af C84 Se meddelelser
Hej alle!
Jeg er ny herinde, og ser frem til at læse en masse gode råd.
Håber også at jeg kan få lidt råd i min situation.
Jeg er sygemeldt med fibromyalgi, skæv nakke og kronisk hovedpine. Mine sygedagpenge udløber her d. 31 marts, hvilket jo er lige om lidt. Jeg har været sendt til div. Undersøgelser, speciallæger, psykiater, psykolog mm. Nu er de så langt og længe kommet dertil hvor de vil afprøve mig i noget job værk. Alle læger har vurderet at min tilstand er stationær og at alle behandlingsmuligheder er udtømte. Er blevet vurderet til at kunne arbejde ca. 3-4 timer dagligt med ca 50% effektivitet. Dog med en del dage hvor min tilstand gør at jeg ikke kan komme afsted.

Nu står jeg så der hvor jeg venter på at skal til møde om at finde en praktikplads og komme i gang der. Mit spørgsmål er så - hvor står jeg hvis jeg ikke er afklaret inden midt marts?? Kan de bare smide mig ud af systemet så jeg står uden indtægt??

Håber der er nogle der kan finde rundt i disse regler - for jeg kan ikke og min sagsbehandler er ikke til meget hjælp
Du skriver du er vurderet til at kunne arbejde 3-4 timer dagligt med 50% effektivitet. Jeg fornemmer ikke du har været i praktik/arbejdsprøvning, men spørger alligevel:

Hvem har vurderet det?
Har du været i praktik i forløbet?
Har dine sygedagpenge tidligere været forlænget udover de 52 uger?

Hvis du nu skal afklares i praktik eler lign, og ikke tidligere har fået forlænget sygedagpengene, mener jeg du kan forlænges på paragraf 27 stk 2:

Citat:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Citat slut

Hvis du ikke tidligere har været i praktik/arbejdsprøvning, tror jeg ikke at du kan nå at blive afklaret og få alt gjort klar til rehabiliteringsteamet på 2,5 mdr.

Min bekendte blev forlænget på ovennævnte paragraf. I de 39 uger har de nået at sende ham i 3 mdr. Praktik, og ja, så er der faktisk ikke sket mere. Der gik 4 (fire) måneder bare med at finde praktikken. Nu ikke mere om det, det er dig det drejer sig om.

Du må skubbe på alt det du overhovedet kan få sat gang i processen.

Held og lykke

Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat