Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2013, 17:26   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Skal man så betale b-skat af en af indtægterne? Man får jo løn 2 steder fra og kan vel ikke bruge sit fradrag begge steder?

Forstår i øvrigt ikke at man i følge beregneren tjener mere jo færre timer man arbejder. Jeg syntes jeg hørte BM sige at det skulle være attraktivt at arbejde flere timer, det er det da ikke på denne måde. Jeg prøvede at taste 19.500 kr ind og 10 timer, det gav 20070,60 kr. Så tastede jeg 15 timer ind, det gav 19927,57.

Fatter hat!
Nej jeg tror bestemt ikke at du kommer til at betale B skat.. Men et godt spørgsmål

Men det KUNNE måske tænkes, at du bruger dit hovedkort, med dine fradrag til den del som er størst ( tilskudet eller lønnen ) Så bruges bikortet uden fradrag så til den mindste del.. Trækprocenten er jo den samme.. Selvom de 2 dele skulle være lige store, så har de fleste fleksjobbere nok ikke fradrag, som er større end den største at delene..

Dit regnestykke er korrekt.. Det er fuldstændigt sindsygt, at man i mange situationer intet opnår ved at arbejde mere.. Det kan endda ske at man går ned i den samlede løn.. Det var vist ikke det som var meningen..

Det der sker netop med de 2 beregninger er at ved de 10 timer så er der ingen reduktion i beregning 2 nederst i beregneren.. Men det er der ved 15 timer.. Regnestykket er helt korrekt, men giver en utilsigtet forringelse.. Der er nogen som ikke har gjort deres hjemmearbejde. Hmm.

Men brug beregneren hvis jobcenteret mener at i skal gå op til tid.. Se først konsekvensen..

De eneste som vinder på det regnestykke her, er kommunen.. Arbejdsgiveren betaler mere, og fleksjobberen taber penge..

PS.. Jeg forstår udemærket hvis nogen tvivler på udregningen, men en manuel udregning giver altid samme resultat.. Lige pt. har 110 personer hentet beregneren, og endnu har ingen rapporteret fejl

Sidst redigeret af mik16; 25-01-2013 kl. 18:56. Årsag: Ekstra tekst
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat