Se enkelt indlæg
Gammel 04-07-2015, 09:17   #94
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor findes den reelle politiske magt?

Når jeg læser en artikel, som linket, bliver jeg overbevist om, at noget er galt i Folketinget.

I dette tilfælde så tydeligt, at jeg græmmes.

Her en tilfældig afskedstale til en tilfældig minister, som afgår. En afskedstale og en signalgivning til den nye minister, som er, at den nye minister skal rette ind, som embedsmænd ønsker det.

Læs præcis, hvad en offentligt ansat siger til sin afgående øverste chef. Forestil jer, at den samme tale blev holdt, af en ansat i et privat firma.


http://www.altinget.dk/foedevarer/ar...erlig-minister

Fødevareministeriets departementschef, Ib Byrge Sørensen, lagde i sin afskedstale til Dan Jørgensen (S) ikke skjul på, at samarbejdet har været udfordret.

For en gammel bureaukrat som mig, så har du været en besværlig minister. Du vidste, hvad du ville. Du var ret sikker på, at det kunne gennemføres, og også hvordan det skulle gennemføres. Så det var ikke så nemt,”

Men Ib Byrge Sørensen mener nu også, at Dan Jørgensen har en del at lære endnu. Blandt andet henviste han til, hvordan samarbejdet ikke fungerede godt med de øvrige partiers ordførere.

“Jeg tror også, at vi kunne lære dig noget, hvis vi bare havde haft dig et par år til. Der er lidt med rummelighed og lydhørhed.”

“Jeg tror, at et par år i opposition og en ældre Dan vil kunne gøre, at det kunne fungere bedre. Og lidt skyld var der nu også på din side. Men når folk nu klager, det gør de ikke altid, de er også stolte af dig, men når de klager, så siger jeg, men Dan er fremtidens minister, og det, tror jeg, er situationen. Efter de år, der skal til, vil vi se dig igen.”


PH: Endelig ser vi, hvad vi vælgere hungre efter, en minister der tager fat i "skipper-roret" og stikker kursen ud.

Så har ansatte departementschefer bare at rette ind og holde kæft med uvedkommende meninger.

Fremtiden, er jeg overbevist om, vil vise at departementschef der ikke får de samme problemer med Dan Jørgensens efterfølger. Hun vil rette ind, pludre lidt i mikrofonen og følge hvad departementschefer og landbruget kræver af hende.

Triste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-07-2015 kl. 09:21.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat