Se enkelt indlæg
Gammel 05-01-2009, 10:08   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Den omvendte situation.

Fra midten af 08 til udgangen var jeg i virksomhedspraktik 6 mdr 3mdr et sted - 3 mdr et andet. Jeg måtte kæmpe for at få lov til 37 t. Jeg fik, sidst i perioden et bijob ved siden af, så jeg brugte mere end 37 t. Men mit bijob ligger under kontanthjælpen og siden starten af 08, har jeg måttet gå og passe mig selv.

Jeg skal bemærke at jeg søgte Københavns Kommune om revalidering i 07 den sag har været syltet og er nu under behandlig hos beskæftigelsesankenævnet. Men trods det er jeg jo stadig på kontanthjælp og har stået uden tiltag (arbejde/pension) for hele 08.

Dertil er der at sige, at det fremgår af min udredning at jeg kan udvikle en depression, hvis jeg oplever ikke at kunne udnytte mine ressourcer, så jeg oplever lidt den omvendte verden af ovenstående...

Det virker som om kommunerne gør det der passer dem bedst - lidt ud fra tilfældighedernes spil.

Tilfældighederne? ... jeg ser dem nu gøre hvad der passer deres kommunekasse bedst muligt... simple as that... men du har helt ret i, at man ser begge yderligheder blive forsømt.

Det handler i bund og grund slet ikke om hvad du som syg borger ønsker... job, reva, fleks, førtids, whatever... det handler om hvad der koster kommunen mindst, og hvad der gavner arbejdsmarkedet mest muligt.

Tanken omkring dette er god nok, men det er nået et punkt hvor disse to "mål" skal nås, hvad end det er på borgerens fysiske eller psykiske bekostning...

Oven i alt dette er der så alt det latterlige cirkus CHF har haft gang i af tiltag, som blot har føjet spot til skade, selv om det ingen reel dokumenteret virkning har haft overhovedet (kontanthjælpsloft, 400-timers regel, 4 ansøgninger om ugen, knap-trykkeri-cirkus osv...).
  Besvar med citat