Se enkelt indlæg
Gammel 09-04-2014, 21:15   #218
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Børnesager §50, tvangsfjernelse, anbringelsessager

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/21/164405.htm

"Op mod 1800 børn er blevet fjernet på et forkert grundlag, siger advokater. I otte ud af ti sager er der fejl.

Da Karina Hafstrøm fra Tønder fik sin datter tvangsfjernet tog det kommunen halvandet år at lave den paragraf 50 undersøgelse, som loven kræver højst må tage fire måneder. Og i handleplanerne for hendes datter Pernille, optræder der pludselig drengenavne, som om handleplanen er kopieret fra et andet barn.

- For mig ligner det en kopi. Jeg har det dårligt med det. Jeg bliver i tvivl om, om der er styr på sagerne, siger Karina Hafstrøm, om et par af de fejl, som er sket i kommunens behandling af hendes sag.

De seneste to praksisundersøgelser, som Ankestyrelsen står bag, viser, at der bliver begået fejl i op til 83 procent af alle anbringelsessager.

Det kan godt være, at noget er småfejl, men jeg ville godt nok have det dårligt, hvis det var min gynækolog, der lavede 83 procent fejl. Det er jo levende børn, det her handler om, siger Hanne Ziebe.

Det er også blevet undersøgt, om forældre og børn bliver involveret og om deres rettigheder er overholdt i tvangsfjernelsessager. I den gennemgang er der afsløret fejl i 62 procent af sagerne
."

Ingen yderligere kommentarer fra min side af.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat