Se enkelt indlæg
Gammel 09-09-2017, 10:54   #110
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej Kio.

Det forstår jeg udmærket. Mange vil genkende faktuelle oplysninger er fordrejet, undveget eller helt mangler, og spørgsmål ikke besvares.

Når jeg råder dig til, at sortere i dine skrivelser til myndighederne er det ikke fordi det burde være sådan, men fordi de som regel ikke læser, undviger, at svare direkte eller svarer som du har erfaret på en måde som du opfatter som ansvar forflytigelse.

Du har skrevet at du hverken er jurist, akademiker eller lign.
Det er mange af vi andre heller ikke. Det kan du helt undlade. Det ved de jo godt. Men jeg synes du skriver ualmindeligt godt, så det er din force.

Jeg har selv tendens til at gøre skrivelser for lange, så jeg forstår det godt.

For ca. ½ år siden kom jeg tilfældigt i forbindelse med en bisidder i en hel anden forbindelse. Vedkommende havde en baggrund, der ikke er for sarte sjæle.
Hun gav et råd, som var en aha oplevelse for mig. Den kunne jeg godt have brugt før, men min tid er forbi i det cirkus - heldigvis.

Hun sagde, når man skriver til en SB eller andre i forvaltningen, så skriv kun 1 spørgsmål eller højst 3 ad gangen.

Det bliver også nemmere at overskue efterfølgende!
Det kan virke omstændigt, men de skal svare. Oplys kun dine data. Undlad, at være personlig.

Efterskrift: Håber du kan bruge det. I den ideelle verden burde det ikke være sådan, men i det system er intet ideelt.

Venlig hilsen Vasen

Sidst redigeret af vasen; 09-09-2017 kl. 10:56.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat