Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2012, 10:18   #5
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Det er faktisk sådan at man ikke kan nægte at modtage en førtidspension hvis kommunen bestemmer sig for det.
Der har for lang tid siden her været en tråd her inde hvor nogle fortalte hvordan kommunen "tvang" dem på pension(af økonomiske årsager) hvor de hellere ville have været på fleksjob
Jeg var selv i den situation at det var uhyre nemt for mig at få førtidspension. Jeg har nu været på pension i flere år. Jeg blev sygemeldt fra mit arbejde for 6 år siden og det blev anmeldt som arbejdsskade(og anerkendt). Jeg fik tilkendt fuld tjenestemandspension og 65% erhvervsevnetab. Jeg fik de mulige 50% af erhvervsevnetabet udbetalt og de resterende 15% som løbende ydelse.

Min tjenestemandspension + de 15% erhvervsevnetab som løbende ydelse er jo en ganske pæn sum og det vidste kommunen godt.
Jeg kom i een arbejdsprøvning som jeg ikke magtede. Da jeg efterfølgende kom op på kommunen så sagde sagsbehandleren til mig "nå det gik jo ikke, så er det jo pension vi snakker om"......han var UDEMÆRKET klar over at med min tjenestemandspension + løbende ydelse fra arbejdsskadestyrelsen ville kommunen slippe UHYRE billigt hver måned...ikke flere arbejdsprøvninger...ikke fleksjob...ikke revalidering kort sagt den billigste løsning for dem.

Den gang orkede jeg ikke andet end at følge deres anvisninger(har aldrig været i systemet før og altid arbejdet).
Jeg har flere kollegaer der har oplevet nøjagtig det samme...kommunen nærmest "proppede" en førtisdpension ned i halsen på dem da de opdagede hvor billigt de slap på grund af den store modregning i førtidspensionen.

Jeg vil idag rigtig gerne tilbage til arbejdsmarkedet da jeg har fået det betydeligt bedre og fået mig gamle arbejde rigtig meget på afstand... førtidspension var på ingen måde lykken for mig men den billigste løsning for kommunen....
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat