Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2017, 20:16   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har du været i arbejdsprøvning og i arbejdsprøvningen kom du op på 12 timer om ugen og kan ikke arbejde mere end det?

Hvis du kun kan arbejde 12 timer så skal du kæmpe imod deres raskmelding og anke deres afgørelse.

Det eneste du i givet fald kan gøre er at søge kontanthjælp og evt. forsøge at tage det arbejde du får tilbudt og få suppleret op med kontanthjælp som de skriver så meget om i forbindelse med de nye regler om 225 timers reglen.

Min kommune standsede mine sygedagpenge uden arbejdsprøvning eller noget og jeg kunne ikke få kontanthjælp.
Da jeg talte med en socialrådgiver i min patientforening fik jeg at vide at hvis jeg tog et lille job på 10-12 timer eller lignende til at supplere min opsparing så risikerede jeg at kommunen efterfølgende anså det som bevist at jeg ikke behøvede hjælp da jeg selv havde bevist at jeg kunne leve for indtægten af 10-12 timers arbejde og derfor ikke behøvede fleksjob.

Hvis du ligger på en arbejdsevne på ca. 12 timer og med skånehensyn, så er du jo i målgruppen for fleks, men problemet er at vi er flere her på siden som oplever at kommunen enten raskmeler os eller forsøger at raskmelde os og sende os på selvforsørgelse, selv om vi er i målgruppen for fleksjob.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat