Se enkelt indlæg
Gammel 26-07-2010, 11:08   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
PRÆCIS min pointe Hejdien, du fik bare formuleret det bedre!

Jeg mener ikke, at unge mennesker 'bare' skal prøve noget mere - for det er de ikke i stand til, men jeg mener kommunen skal prøve noget mere SAMMEN med klienten!
Klienten skal være glad og tryg! Klienten skal tages seriøst, skal guides venligt og meget gerne sammen med deres læge/psykiater, så man bliver sådan et lille rart team, hvor man kan fejle, få skuldreklap, og få prøvet meget mere af...

Problemet er, at kommunerne ikke har den rummelighed der skal til. De kører på nogle dårlige principper med slunkne pengekasser, der gør, at enten bliver den syge headhuntet og stresset, ellers bliver de overladt til sig selv...

De giver ALT for let op over for unge mennesker (fordi de ellers er ret dyre at udrede!). Jeg læste på et tidspunkt en artikel hvor der stod, at det var lettere for en psykisk syg 22 årig at få førtidspension, end det var for en 38 årig der tidligere havde haft et arbejde.
Og det fortæller jo lidt om, at de opgiver alt for hurtigt overfor den unge. Og omvendt, ikke vil accepterer sygdom hos den lidt ældre.

Iøvrigt burde psykisk syge mennesker SLET IKKE have en alm sagsbehandler, for de ved ikke en brik om psykisk sygdom. Man burde gå hos en psykolog eller psykiater PÅ kommunen der havde alle kompetancerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat