Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2019, 09:23   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Brian i chok over behandling på jobcenter: ’Hvordan tørrer du egentlig din numse?’

Hvor langt skal vi fortsætte med at finde os i Jobcentrenes adfærd?

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...er-du-egentlig

50-årige Brian Larsen fra Hedensted er rystet over den behandling, han i slutningen af oktober mødte på kommunens jobcenter.
Brian Larsen er i ressourceforløb, og han har store problemer med smerter i hænderne efter blandt andet en blodprop, en arbejdsulykke og operation i begge hænder.
I forbindelse med sit ressourceforløb blev han sat til at sætte mærkater på nogle papkasser og pakke ting, hvilket gav ham stærke smerter i hænderne.

Men den købte de ikke på jobcentret.


- Jeg blev indkaldt til møde, hvor der er tre personer fra jobcentret i lokalet, og de begynder at snakke om mit forløb. På et tidspunkt er der en af personerne, der siger:

Du har jo noget med dine hænder, så hvordan børster du tænder’?

Inden Brian Larsen nåede at svare, fulgte medarbejderen op med spørgsmålet:

Hvordan drikker du af et krus?’, inden han fyrede sin sidste bemærkning af.

Jeg vil også gerne vide, hvordan du tørrer din numse’.

- Jeg blev chokeret. Der blev helt stille i lokalet, og jeg kigger på dem og siger: ’Jeg er 50 år gammel, skal jeg forklare, hvordan jeg tørrer min numse over for jer tre?’ Så gentager han: ’Ja, det vil jeg gerne have,’ siger Brian Larsen.
- Nedværdigende. Ydmygende. Mobning. Det vil jeg kalde det, siger han.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat