Se enkelt indlæg
Gammel 11-04-2013, 14:41   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mange fagforeninger er desværre ikke til megen hjælp trods alt selv når det gælder sygedagpenge, så trøst dig selv med at have sparet det penge.

Ricky som der henvises til tidligere har kørt en del sag for nogle herinde lige så og der er vidst kun god erfaring med ham.

Det er dog rimeligt generelt at folk ryger ud af sygedagpenge efter varighedsbegrænsningen på de 52 uger og man skal vitterligt hører under en af de 7 punkter for at der kan blive tale om forlængelse. For at dette så kan ske skal man være stationære i sine lidelser for ellers må man f.eks ikke arbejdsprøves hvis det er det man "mener" bør ske.

Din sagsbehandler har allerede nu fortalt at dine sygedagpenge udløber til juni og at du står overfor et stop. Din vigtigste opgave er dog at finde ud af om hvorvidt du kan henhøre under et af forlængelses punkterne. Jeg vil måske sige nr. 3, der foreskriver at du efter endt behandling indenfor en periode oaf 2 x 52 uger bør være "oppe at køre" igen, men det kræver at dine læger bekræfter at du derved forventes at komme tilbage i fuld erhvervsbeskæftigelse!!

Sygedagpenge reglerne er ikke så svære at finde ud af når først man sætter sig ind i dem. De er dog meget snævre og passer man ikke som fod i hose til dem så bliver man ikke forlænget. Det er en god idé allerede nu at tale med din sagsbehandler om forlængelses mulighederne iht. §27 stk. 1 pkt. 1- 7 som jeg referede til dig tidligere. Hun vil skulle indhente rapporter fra dine læger mm. omkring dit helbredsstatus pt. samt evt. behandlingsmuligheder. Kommunen og dets sagsbehandlere er dog ofte meget afvisende over for forlængelse, men det er klart værd at få belyst inden I står over for det relle stop.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-04-2013 kl. 14:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat