Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2009, 00:14   #10
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
espelunden

hejsa

vågnede lige op, så der var noget med espelunden.....der skal jeg til visitationsmøde på fredag 10 juli, men de prøver at få mig i projekt afz.....ddaaaaaa læst det er for ledige som skal lære edb, ckrive cv og jobsøge og er som kursus med fast tid hverdag 8.30-12.30, har jeg i første omgang adslået grundet det ikke er relevant, ud fra jeg skal videre til flexjob

har lige mailet espelunden og sagsbehandler, marianne i jobcentret med en plan gra mig, med punkter som jeg vil diskutere til mødet og som SKAL indarbejdes i jobplanen, ellers godkender jeg den ikke. punkterne er fundet efter lidt søgning på google

her er mine krav punkter:

Arbejdsprøvnings plan for Jan Merklin (indarbejdes i jobplan)


Indhold
1. Definition af mål – Hvilket mål skal vi opnå efter arbejdsprøvningsperioden
2. Beskrivelse af mål og hvordan vi vil opnå at gennemføre vores stillede mål

3. Skånehensyn /behov – hvilke skånehensyn der skal tages hensyn til
4. Ressourcer – hvilke ressourcer jm kan bidrage med til praktikken
5. Kompetencer – hvilke kompetencer jm kan bidrage med
6. Hvilke arbejds opgaver skal afprøves for at opnå ”i ethvert erhverv” og hvilke arbejds opgaver skal gennemprøves for at nå det stillede mål
7. Sygeerklæringer – sygemelding under arbejdsprøvning – hvad gør jm, hvad gør vi ved en ”dårlig dag” mm
8. Varighed af arbejdsprøvning
9. Time antal – løbende plan
10. Tværfaglig udredning: At afklare ressourcer begrænsninger hos borgere, hvor der er tvivl om revaliderings-, fleksjob- og pensionsmulighederne
11. Har espelunden gennemlæst mine sagsakter, også lægelige oplysninger inden visitations mødet fredag
12. Arbejdsgiverens rolle i arbejdsprøvningen
13. Aktiv inddragelse af lægekonsulenten i forhold til helbredsmæssige skånebehov, han skal godkende de skånebehov og arbejds opgaver som skal gennemføres således at lægekonsulenten inden arbejdsprøvningsstart godkender at hele arbejdsprøvningen dækker en bred endelig arbejdsprøvning i ethvert erhverv
14. Samarbejde med praktiserende læge, kopi af jobplan til godkendelse
15. Løbende opfølgning, hvordan, hvem gør hvad, hvornår
16. Brug af uge rapport udarbejdet af jm, godkendes
17. Afslutnings rapport = defineret mål, hvis ikke, hvorfor ikke?
18. Andre muligheder for tilbagevending til arbejdsmarkedet er udtømte? At vi definerer dette funkt og skriver et par linier
19. Dækning af faktiske udgifter til transport til/fra espelunden samt praktik sted
20. Hjælpemidler på praktik stedet? Og betaling af disse?
21. Arbejdsprøvningen er med henblik på flexjob som det videre forløb, og at nedenstående også §70a stk 1-2-3-4 opnås ved denne arbejdsprøvning

Kapitel 13
Fleksjob m.v.

§ 69. Kommunen sørger for, at personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varige begrænsninger i arbejdsevnen, jf. § 2, nr. 7, har mulighed for
1) ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob efter § 70

§ 70. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.

Stk. 3. Kommunen skal foretage opfølgning i sager efter dette kapitel efter § 10 i lov om aktiv socialpolitik.

§ 70 a. Grundlaget for en afgørelse om fleksjob skal bestå af
1) en redegørelse for, at relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt muligheden for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og

4) en redegørelse for, hvorfor arbejdsevnen ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Stk. 2. Kommunen anvender reglerne om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob, som er fastsat i medfør af § 4 a, stk. 3.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat