Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2012, 12:11   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg mener at det er sundt for alle børn, uanset alder at lære at tage del i ansvaret for familien.
Ragdoll, jeg kan kun være enig i dine betragtninger.

Problemet er bare, som jeg ser det, at man fra samfundets side forventer, at de myndige børn bidrager til hjemmet på lige fod med forældrene.

Jeg er fornylig flyttet fra en lejlighed hvor huslejen incl. á conto varme m.m. var ca. 7.000 kr. pr. md.
Jeg fik 3.000 kr. pr. md. i boligsikring (enlig fp'er med 2 børn under 18 år).

Når min datter fylder 18 om 2 år, så ville jeg kunne risikere, at miste hele min boligsikring, alt efter hendes indtægt.

Jeg finder helt ok, at hun, hvis hun har en pæn indtægt, selv skal betale for sit tøj og sin kost m.m., men at hun derudover også skal betale næsten halvdelen af huslejen, det finder jeg slet ikke rimeligt.

Nu er jeg så flyttet til en ældre og mindre (stadig 3-rums) lejlighed hvor huslejen incl. á conto varme m.m. er på ca. 5.000 kr. pr. md., her får jeg 2.000 kr. pr. md. i boligsikring.
Så håber jeg, at jeg bedre kan klare skærene når min datter fylder 18, uden at skulle rippe hende totalt.

Vi vil jo også gerne, at vores børn kan spare lidt op, så de ikke er nødt til, at sætte sig i gæld med det samme de flytter hjemmefra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat