Emner: bisidder
Se enkelt indlæg
Gammel 17-04-2008, 19:23   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Talking ti hi hejdien

tilgiv mig men jeg må altså lige have lov at fortælle om min/vores oplevelse apropos hvem man har med som bisidder.

Min mand blev indkaldt til et møde med en person som vi på ingen måde vidste hvem var eller hvem hun repræsenterede.

Hm, gode råd var dyre for det er jo netop dette: til hvem skal jeg sidde og fortælle detaljer om mit liv og hvor havner disse oplysninger henne?

Det viste sig at kommunen havde udliciteret visse opgaver til private, det havde de bare lige glemt at fortælle ham - efter mere end 2 års venten

Nå, men vi lavede så den aftale min mand og jeg at jeg skulle tage med som bisidder MEN UDEN AT GIVE TIL KENDE HVEM JEG VAR

Denne dag havde vi rigtig shinet os op. Hvad gør man ikke for at tækkes myndighederne
Min mand trak i jakkesættet og jeg i min fine nederdel, skjortebluse og diverse bling - jo vi var skam skønne

"klæder skaber folk" siges det og tænk jer, da vi trådte ind på afdelingen bliver vi mødt af en person som spurgte om vi var sikre på at vi var gået rigtigt
Øhh, jo det mente vi nok og så er det jeg tænker, hold da op hvor er man vant til at sætte folk i bås - føj

Vi kom ind til rette vedkommende, min mand præsenterede sig, jeg ligeså DOG sagde jeg ikke mit navn blot goddag.

Derefter fremdrog jeg min attachemappe(havde lånt sønnens sorte smarte), min profmappe hvor der på forsiden var indsat en kopi af ADVODAN samt pjece ang flexjob og så tog jeg mine "guld" læsebriller på(købt i Tigeren og min veninde siger jeg ligner en proffessor når jeg har dem på), klikkede med min "guld"kuglepen(konfirmationsgave, tilstået jeg er lidt af en samler) og gjorde ved mit kropssprog alene klart at jeg var prof og at mødet kunne begynde

Hold da op, hvilken virkning det havde på vedkommendes udtalelser og attitude

Sluttelig kan jeg fortælle at da referatet skulle godkendes af vedkommende kunne -eller ville- hun ikke acceptere det skønt der intet usandt var i dette for hun havde jo selv sagt alle tingene - ikk´

Nå ja, og hun fandt hvis aldrig ud af hvem jeg var men selve oplevelsen var helt fantastisk(apropos programmet som netop nu er på TV "med andre øjne")

Glemte lige at fortælle at vedkommende kom fra firmaet INTEGRO og så vidt jeg erindrer mig var der en anden herinde som skulle have kontakt med disse, kan bare ikke huske hvem.

Kan kun tilføje: Pas på dem, få alt på skrift og underskriv INTET før evt din fagforening eller lign har været indover. Vores erfaring.

For historien er den at da vi sendte referat og forsøgte - helt sagligt - at få hende i tale overfusede hun min mand i den grad. Jeg ville ønske at vi til denne telefonsamtale havde haft mulighed for at optage

Men jeg vil stadig sige at det var simpelthen det hele værd, for sjældent har vi følt at vi i den grad havde "magten" - hvis i kan følge mig

til jer alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat