Se enkelt indlæg
Gammel 21-10-2020, 19:01   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tværfaglig ’step-up’ indsats? Tvungen Mentor

Tværfaglig ’step-up’ indsats
https://star.dk/media/8018/bilag-1-b...dsatsmodel.pdf

Jeg skulle lige have viden om hvad "Step up" er for en størrelse Mulle111

Hvad mener Puk om Mentor?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...mentor/7266127

Mentordelen på kontanthjælpsområdet er håbløs. Der er så mange mennesker, der er tvunget ud i kontakt til et menneske, som de hverken har lyst til at møde eller overskud til at have i deres liv.

Det var jo ikke det, der var meningen, da man indførte tilbud om at få mentorstøtte.

Nu er det blevet en form for pålagt indsats, som kommunen skal give, da de ellers ikke opfylder betingelserne for at kunne modtage statsrefusion. De er nemlig forpligtede til at pålægge alle kontanthjælpsmodtagere en form for tilbud eller aktivitet.

For eksempel SKAL aktivitetsparate, der på grund af personlige forhold ikke kan deltage i de almindelige aktiv-tilbud, i stedet have en mentor i seks måneder. Så medmindre du deltager i en anden indsats, er du tvunget til at have en mentor.

Men du kan henvende dig til kommunen og oplyse, at du gerne vil have en anden mentor, som du har en bedre kemi med. Det er din ret
– og det SKAL de lytte til, da kommunen er ansvarlig for et godt samarbejde imellem dig og den mentorstøtte, som du altså er forpligtet til at modtage.

Jeg håber, at du får tildelt en anden mentor – og ikke mindst at du hurtigst muligt får afklaret din sag, så du ikke skal forblive på kontanthjælp i længere tid.

Jeg vil i den forbindelse anbefale dig at søge kommunen om at få prøvet din sag for at få bevilget et ressourceforløb.

Mange hilsner Puk


Mulle111 som jeg ser det mangler du en der kan hjælpe dig med din sociale sag.

Det er en stor opgave, at være alene om, især når man som du lider af angst.

Derudover er du under 40 år, som loven jo netop siger, at unge under 40 år normalt ikke kan få bevilget førtidspension.

Alt skal være afprøvet og dokumenteret før det kan komme på tale.

Har andre viden om tvungen Mentor, som jo desværre kun er et delproblem for Mulle111, som jeg ser det???


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat