Se enkelt indlæg
Gammel 24-10-2017, 10:10   #1
ledr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
ledr er ny på vejen
Ekstra kørsels fradrag handicappet

Jeg er på mellemste førtidspension og i job 10 timer om ugen. Jeg har først fornyligt læst om muligheden for ekstra fradrag for kørsel til og fra job. Som jeg har forstået det, så skal man have en erklæring fra egen læge. Man skal selv betale og skat skal have den. Nogen her der har den ordning og hvordan gjorde i og hvad kostede erklæringen?
Jeg er nok "som mange herinde" lidt varierende i min tilstand. Selv om det vil være hårdt, så vil jeg i perioder godt kunne tage bussen. Vejret, årstiden og vejens beskaffenhed vil også spille en afgørende faktor her. I andre lange perioder vil det ikke kunne lade sig gøre pga af nervesmerter i stumpen, bylder på stumpen, stærke smerter fra Iskias og gener af varierende styrke fra en knust lårbensknogle, hofte, bækken m.m. Endvidere vil bustransport give yderligere belastning af mit bevæge apparat og dermed flere, hyppigere og stærkere gener. Egentlig vil jeg mene, at jeg er berettiget. Nu når jeg er samlevende og min netto udbetaling er faldet til 8000 kr mdr, så ville det ekstra fradrag gøre godt i den slunkne kasse. Dertil skal siges, at jeg har 26 km hver vej til mit job. Jeg får ikke noget ekstra tilskud "boligydelse" tandlægetilskud m.m. Kun den rene pension.
ledr er ikke logget ind   Besvar med citat