Se enkelt indlæg
Gammel 17-10-2016, 12:34   #6
fiona3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
fiona3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hubbie Se meddelelser
Det er altid godt at snakke med lægen...

Men du har en prolaps thorakalt, dvs i brystryggen. Dog er det så langt nede, at det er lige ved overgangen til lænden.

Og så har du en protrusion, der har forsnævret kanalen til nerverne. Så ud fra denne skanning kan du godt have noget nervepåvirkning.

Hvad er dine symptomer?

... Og så tænker jeg, at der står L5/S1 for ellers giver det ingen mening. C1 er den øverste nakkehvirvel.
Hej :-)

Tak for dine svar .....:-) ja det er korrekt der står L5/S1.

Mine symtomer er konstante nervesmerter ned i mit højre ben og ud i foden. Min fod slæber en smule nogle gange, derved har jeg været faldet nogle gange. Smerterne er konstante, i højre side og kommer og går ned i mit venstre ben og fod. Jeg har konstant ondt i min lænd og har lyst til at gå foroverbøjet hele tiden. Er enorm træt min hele min ryg. Ligeledes smerter ind i min lyske også i højre side. Jeg får panodil og iprofenoX 4 og gabapentin 500 mg x 1.
Min læge foreslår stivgørelse af hele ryggen. Jeg blev opereret i 2010 hvor jeg havde to diskus i de to nederste lændehvivler.
Jeg syntes det er uholdbart efterhånden men ved ikke og om stivgørende operation er løsningen. De længere gåture er slut, at sidde en vores bil er slet ikke godt mere og kan ikke holde til at stå op længere tid af gangen. Er så træt i min ryg og har ondt.
Hilsner fra Fiona

Min læge har skrevet følgende :Viser en afsmalning af diskus clavt i lænden.
fiona3 er ikke logget ind   Besvar med citat