Se enkelt indlæg
Gammel 23-04-2015, 10:44   #5
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JackS Se meddelelser
Det er på den nye reform muligt at blive ansat "på varierende antal timer".

Så risikerer arbejdsgiveren ikke noget, da han/hun kun skal betale for de timer du har arbejdet i pågældende måned.
Hej Jacks, Rebecca.And og Fleksjobber

Tak for jeres beskeder.

Jacks - Jeg har også varierende antal timer. Jeg har et job med kontrakt på 2-5 timer ugentligt.

Et andet job jeg har, er som tilkaldevagt. Det vil sige jeg kan stille mig til rådighed for flere timer når jeg har det godt (ikke har sygdomsudbrud).

Det som jeg godt kunne tænke mig set udfra min helbredsmæssige situation, er alene at have de vagter hvor jeg kan stille mig til rådighed.

På den måde vil jeg ikke være afhængig af at skulle opfylde et bestemt antal timer pr uge, men eksempelvis arbejde en uge 8 timer og være arbejdsfri de næste tre uger, hvor kroppen kan få den nødvendige ro, for at mindske udbrud især i kolde og fugtige perioder.

Ved at jeg skal opfylde de 2-5 timer i det ene job om ugen, er der et konstant pres på at skulle præstere. Omvendt vil det også være et pres at skulle melde mig syg i jobbet som jeg har på 2-5 timer ugentligt, for det vil let kunne koste en mig en fyring.

Som Fleksjobber skriver: "Noget andet er, om der ville være forståelse for mange sygedage, hvis en vinter er streng og lang." Tak for delling af din situation Fleksjobber.

Rebecca.And - Jo, jeg har fået et "skøn" i forhold til vurdering af antal timer jeg kan arbejde. Et er skånehensyn som er beskrevet i en arbejdsevnevurdering -et andet er at arbejdsevnen godt kan variere, selvom der tages hensyn til skånebehov.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat