Emner: Fleks.nu
Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2013, 11:54   #6
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis man kigger på de jobopslag som ligger på siden
de ligger mellem 15 og 25 timer. men kan slet og ret ikke forstille mig at nogen få tildelt fleks på 25 timer længere.

nu er det kommunen som vurdere om man kan udvikle en arbejdsevne og kommunen har absolut ingen interesse i man kan få pension. er langt bedre for kommunen at holde folk på en kontanthjælpsydelse. og nej det bliver meget få som får et job ned til 2 timer
men det skal man så lige huske, at det skal kommunen ikke tage hensyn til
hvis kommunen vurdere man kan arbejde 2 timer om ugen, så kan man ikke få pension og må nøjes med fleks om man kan få arbejde eller ej er lige meget.
men er en lagt bedre løsning for kommunen og når så endelig der bliver tildelt en pension
får de meget lidt i refusion og endnu en grund til at holde folk på de langt lavere kontanthjælpsydelser.
Enig mht. at kommunen ikke skal tage med i deres betragtning, hvorvidt den pågældende borger overhovedet vil kunne få et fleksjob på 2 timer men ikke i, at såfremt man kan arbejde 2 timer om ugen, så kan man ikke få pension - dette gælder jf. mit link ovenfor kun, såfremt der er tale om en overgangsperiode.
Men så tror jeg personligt - det må således stå for min helt egen regning - at flere under 40 år vil risikere at blive visiteret til 2 timer fleks/uge, idet man for alt i verden vil undgå pension til denne aldersgruppe.
Og vi gætter meget i det hele taget- vi bliver nok meget klogere om halvandet års tid, når der har været kørt nogle ankesager.

Sidst redigeret af Jasv; 03-02-2013 kl. 11:57.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat