Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2017, 09:04   #91
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Jeg skal ikke "bevise" noget... det har jeg skam bevist gennem alle de år jeg har arbejdet og bidraget økonomisk til dette velfærdssamfund...

Og hvad er takken...?

Min statusattest beviser min arbejdsevne...

Mine tidligere jobs som jeg måtte stoppe efter råd fra min læge beviser min arbejdsevne...
Som det sociale system i Danmark er bygget op, så er det kun kommunerne, der kan vurdere arbejdsevnen.
Om man synes om det eller ej, så er det sådan det er.

At du har arbejdet i mange år, og dermed bidraget til vores velfærdssamfund, beviser jo ikke, at du ikke længere har en arbejdsevne.

Din statusattest (som jeg ikke kan huske at have læst) siger intet om din arbejdsevne, men handler udelukkende om dine diagnoser og din kontakt til lægen.

At din læge har anbefalet dig, at stoppe i nogle tidligere jobs siger intet om din arbejdsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
-------

1: din læge kan dokumentere dit helbred, ikke din arbejdsevne
2: Om du har betalt en masse i skat, siger intet om din nuværende arbejdsevne
3: At du har måttet stoppe jobs, viser bare at du ikke kunne klare de jobs og de timetal. Hvis du er sygemeldt fra jobs på 10+ timer, siger det jo intet om, hvorvidt du kan klare 5 timer om ugen
4: du kan mene nok så meget at praktik er billig arbejdskraft, men medmindre du kan dokumentere i en uendelighed, at det INGEN mening giver at forsøge med bare 1 time om ugen i arbejdsprøvning, slipper du nok ikke udenom den del.

Forventer du særbehandling fordi du har arbejdet og betalt skat?
Forventer du at du kan slippe for praktikker, bare fordi du ikke gider gøre det ulønnet?

Undskyld, men jeg føler mig sgu lidt stødt, når jeg har gjort alt hvad man krævede, for at nå hvortil jeg er i dag. Mens du forventer, at du kan få det uden at skulle igennem den nødvendige process. (jeg havde selvfølgelig klaget, hvis de pressede mig over det forsvarlige. Men pga min vilje til at samarbejde, har de været meget forstående)
Jeg siger ikke at du skal hoppe ud i arbejdsprøvning på 20+ timer om ugen. Men 1 time om ugen, kunne det ikke være en mulighed? Hvis det så går galt, jamen så kan du med den arbejdsprøvning dokumentere, at du ikke KAN arbejde. Og mon ikke du så overlever at være gratis arbejdskraft den time om ugen.

(Jeg ved at man kan have urimelige sagsbehandlere, især på Lærkevej. Det har jeg forståelse for. Det er den tilgang du lader til at have til arbejdsprøvning, jeg har noget imod.)

Beklager mit sure opstød.
- Louise 25 år, snart 7 år i systemet, team har indstillet til fleksjob i dag på 6 timer om ugen, mangler bare kommunens afgørelse.
Ingen grund til gentagelser, Misty beskriver fint mine tanker.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Man kan leve efter hvordan verden burde være skruet sammen eller forsøge at komme videre i den som den er, mens man prøver at ændre den.
Lige præcis.


Medmindre man er terminal kommer man ikke udenom min. én arbejdsprøvning, hvis man vil have flex eller fp.

Min bror har haft et par blodpropper i hjernen, hans højre hånd er ubrugelig ( allermest er den i vejen), han er dårligt gående og kan næsten ikke tale. Han var i arb.prøvning i Fakta i 2x2 timer pr. uge, hvor de andre ansatte satte varerne frem så min bror kunne sætte dem på hylderne.
Ja, det er totalt Knold og Tot, men sådan en 3 mdr.'s arbejdsprøvning resulterede i en førtidspension.

Kio, jeg benægter slet ikke, at der sker, og er sket, fejl i din sag, men du vælger selv din tilgang til tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat