Se enkelt indlæg
Gammel 02-08-2010, 13:01   #5
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
en psykiater stiller diagnosen blindtarmsbetændelse, fordi han ikke kan finde en psykisk grund til kraftige mavesmerter?

Nej vel!!!

HVORFOR er det så accepteret i samfundet, at alle ligefra skolelærere, praktiserende læger, speciallæger i fysiske sygdomme, og ikke at glemme sociallæger/socialrådgivere, kan tillade sig at stille psykiske diagnoser, når deres faglighed ikke rækker til at finde den fysiske årsag?

Et rigtigt godt spørgsmål! Jeg har lige selv været ude for, at få diagnosen depression - af en beksæftigelsesmedarbejder!! , som ikke engang havde sat sig ind i min sag. Og vi havde heller ikke snakket om noget, der bare lignede!
Jeg har senere fra andre sider (også lægeligt) fået at vide - at dén udtalelse er det rene nonsens. Ja, jeg blev jo nødt til at spørge, for nogle gange kan man ikke lige selv se det..

Kroniske smertepatienter kan sagtens rammes af depressioner osv., men de kan også "nøjes med", at være kede af det ind imellem. Og der er altså en verden til forskel! Både på den ene og den anden måde.
Faktisk kunne jeg jo risikere, at jeg blive tvunget på medicin ("modtage nødvendig lægebehandling" §21. stk.1 i sygedagpengeloven), for ikke at miste mine sygedagpenge.
Jeg ved godt, at nogen måske synes, at det er, at sætte tingene på spidsen - men jeg har været dér, og ved hvad de er i stand til.
Så derfor blev jeg også både meget, meget gal og ked af den udtalelse! Heldigvis var den på skrift, så jeg kunne bevise det..

Jeg klagede over det, og forlangte at få det rettet - og jeg forlangte at få en anden "sagsbehandler", da jeg ikke har brug for (eller tillid til) én, der sidder og skriver egne diagnoser, uden at have nogen som helst baggrund for, at kunne gøre det!

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 02-08-2010 kl. 13:04.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat