Se enkelt indlæg
Gammel 22-07-2013, 23:14   #126
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Risa....

Brev til en af de ansvarlige:

Kære XXXXX XXXXX. Centerdirektør, "Udbetaling Danmark." eller/og ATP.

VEDR.: indsendelse af foto-dokumentation ved anonym anmeldelse af socialt bedrageri, som beskrevet i anmeldelsesblanket på Borger.dk

Tak, for dit brev af 10. juli 2013.

Da jeg opdagede, at borgerne blev opfordret til at indsende foto-dokumentation, af andre borgere, reagerede jeg ved at skrive til Borger.dk og udbad mig aktindsigt i præcis, hvem der havde besluttet, at opfordre anonyme anmeldere af socialt bedrageri. Politikere eller embedsmænd/kvinder?

Borger.dk kunne ikke svare mig, på det for mig væsentlige spørgsmål, og videresendte spørgsmålet til "Udbetaling Danmark" som du nu forsøger at svare på.

Men du har desværre ikke svaret mig, på det, jeg har spurgt om. Det kan muligvis skyldes at jeg ikke har udtrykt mig tydeligt nok. Du beskriver, i dit brev, at medsende, at tage foto af medborgere, ikke er en opfordring, men derimod et tilbud.

Her kan jeg oplyse at dette såkaldte tilbud ikke var eller er lovligt. Derfor er tilbudet, jeg kalder det en opfordring, er nu fjernet på foranledning af en direktør i ATP, på foranledning af en udsendelse på DR P1 Orientering, Jesper Tynell.

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds...15_1_1_1_1.htm

Teksten på blanket for "anonym anmeldelse" er pt:

"Vedhæft evt. materiale, der kan dokumentere din mistanke om snyd.
Du skal vælge knappen "Vælg dokumentation" for at tilføje dokumentation.
Du kan vedhæfte op til 10 filer. De må højst fylde 4 MB pr. stk., og du kan vedhæfte op til 10 MB i alt."

Hvor tilbudet, som du kalder det, er fjernet. Hvilket, jeg som svært handicappet er særdeles tilfreds med, da jeg naturligvis ikke ønsker, at andre borgere skal gå og tage foto af min situation, uden min viden og helt uden vejledning iht Straffelovens § 264a. http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=67692

Men for at vende tilbage til mit oprindelige spørgsmål: Denne tidligere ulovlige opfordring, til at tage foto af andre medborger og medsende disse foto, i sin mistanke om socialt bedrageri, hvem besluttede at denne opfordring skulle stå i anmeldelses blanketten. Politikerne eller embedsmænd? S.U.

Hvis ikke du kan svare på spørgsmålet beder jeg dig om at videresende spørgsmålet til bestyrelsen for "Udbetaling Danmark" hvor der, indtil videre, stadig sidder folkevalgte politikere. De må jo kunne svare på, om de har besluttet denne ulovlige opfordring, til at tage foto af andre borgere.

Med venlig hilsen

Peter

CC.: offentliggørelse samt udvalgte interessenter bla Dansk Handicapforbund.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat