Se enkelt indlæg
Gammel 12-12-2016, 15:00   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg googlede lige lidt ang licens delen, for jeg tænkte at den burde være til at finde frem til.
Her skriver dr så:
"Du er berettiget til nedsat medielicens, hvis du er folkepensionist eller førtidspensionist efter reglerne før 1. januar 2003 og har en personlig tillægsprocent på 100."

Hmm hvad er "personlig tillægsprocent" så?
Så jeg smuttede forbi borger.dk, hvor de skriver:
"Din personlige tillægsprocent viser, hvor meget du kan få i tilskud og tillæg ved siden af din pension.

Din personlige tillægsprocent bruges til at beregne:

-hvor meget du evt. kan få i varmetillæg og ældrecheck (Udbetaling Danmark)
-hvor meget du evt. kan få i helbredstillæg (kommunen)

Din tillægsprocent kan være mellem 0 og 100. Jo højere din tillægsprocent er, jo mere kan du få i tilskud.

Udbetaling Danmark fastsætter din personlige tillægsprocent, når de beregner din pension. Tillægsprocenten kan ændre sig i løbet af året, hvis dit indkomstgrundlag, som din pension beregnes ud fra, ændres. Du kan se din personlige tillægsprocent på din pensionsmeddelelse."

Og så begynder vi jo at nærme os dine andre spørgsmål, nemlig ang de andre tillæg.

Hvordan beregnes så denne personlige tillægsprocent?

"Du får det fulde tillæg, hvis din tillægsprocent er 100
Din tillægsprocent er 100, hvis:

-du er enlig og har indkomster på højst 19.700 kr. om året (2016) udover din folke- eller førtidspension.
-du er gift eller samlevende, og I tilsammen har indkomster på højst 39.000 kr. om året (2016) udover jeres folke- eller førtidspension.

Du kan ikke få helbredstillæg, hvis du har en formue, selvom din tillægsprocent er 100. "

Linket til borger.dk ang personligt tillæg:
https://www.borger.dk/pension-og-eft...illaegsprocent

Håber denne viden gjorde at du kom lidt nærmere på noget af det du spurgte om

Ang medicinen, er du sikker på at det ikke "bare" er den alm ctr saldo?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat