Se enkelt indlæg
Gammel 31-12-2011, 11:19   #65
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Helt enig., dog bør disse således kun bruges i ukompliseret sager, div hvor kun leddighed er et problem.
de uddannede bør derimos bruges i de sager, hvor der er helbredsproblemer af enten den ene eller anden art, fordi kendskab til lov, er altafgørende.


Det er heller ikke for sjov at vi uddannes i metoder og fremgangsmåder, samtale teknik, helhedssyn, tvær og -flerfagligt arbejde og meget andet...

Man bør som sagsbehandler holde sig for øje at en "simpel" sygedagpenge sag, kan have vidtrækkende konsekvenser, ikke kun for den sygemeldte... Jeg har flere gange vurderet at der udover sygedagpenge sagen, bør startes sager med generel hjælp til familien/børnene mv. fordi jeg "lugtede" at de var oppstået flere problemer end bare sygdommen. Og har ikke på noget tidspunkt fået andet en tak af mine borgere for at spotte det...

Det er også sjældent at en stress relateret sygemelding KUN er pg.a. af arbejdspres, det er ofte en kombination...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat